مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی و رئیس اورژانس :

راه‌اندازی قطارآمبولانس با نگاه ملی در سمنان ضرورت دارد

۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۵:۰۸:۵۲
کد خبر: ۱۰۶۵۵۰۹
راه‌اندازی قطارآمبولانس با نگاه ملی در سمنان ضرورت دارد
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی و رئیس اورژانس بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: قطارآمبولانس با نگاه ملی باید در این استان ایجاد شود تا خدمات اورژانسی در محورهای استان که شاهراه مواصلاتی است متناسب باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ محمد اطهری روز دوشنبه در نشست با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: اجرای طرح قطارآمبولانس می تواند در خدمات رسانی هرچه بهتر به مصدومان تاثیر قابلتوجهی داشته باشد.

وی تاکید کرد: بیش از ۶۵ درصد از راه‌های اصلی و ۷۰ درصد از راه‌های فرعی استان سمنان تحت پوشش اورژانس سمنان است.

وی یادآور شد: متوسط آمار زمان رسیدن نیروهای اورژانس استان سمنان بر بالین مصدومان و بیماران در حوزه های مختلف از متوسط استاندارد در نظر گرفته شده پایین‌تر است که این امر نشان از دغدغه‌مندی کارکنان این بخش خدمات رسان است.

اطهری اضافه کرد: راه اندازی پایگاه اورژانس در شهرک صنعتی سمنان در دستور کار است و در هفته‌های آینده مکاتبه هایی با مسئولان مربوط در این حوزه انجام خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان در این نشست گفت: زمین برای ساخت ساختمان جدید اورژانس سمنان فراهم شده است و با جذب اعتبارهای ملی و همراهی مسئولان ارشد استان برای تسریع در آغاز عملیات اجرایی و تکمیل این طرح نیاز است.

علی گوهری افزود: از مجموع پایگاه های اورژانس سمنان یک پایگاه به صورت کانکسی است که با تحویل زمین برای ساخت پایگاه دائم در منطقه ده نمک اقدام خواهد شد.

 وی تاکید کرد: ساخت و تجهیز مرکز مدیریت بحران و فوریت های پزشکی و اورژانسی در سمنان در اولویت است و برای اجرای این مساعدت تمامی مسئولان نیاز است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به اینکه ۳۱ پایگاه اورژانس در بخش‌های روستایی، شهری و هوایی تحت پوشش این دانشگاه فعال است ادامه داد: به طور متوسط در جاده‌های استان سمنان ، اورژانس در هر ۴۰ کیلومتر مستقر است..

وی افزود: کاهش سفرها به دلیل شیوع کرونا باعث کاهش سوانح رانندگی و میزان ماموریت های اورژانس سمنان در ماه های گذشته شده است،  کیفیت در خدمات‌رسانی به مصدومان و بیماران در سال های گذشته در اورژانس سمنان مورد توجه بوده است.

 گوهری بیان کرد: توجه به دولت الکترونیک و انجام ماموریت‌ها با بهره گیری از زیرساخت های ارتباطی به طور جدی در دستور کار اورژانس سمنان است.

حبیب‌الله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در این نشست گفت: راه‌اندازی آمبولانس ریلی با پیگیری در سطح ملی ، همراهی لازم برای ساخت مرکز مدیریت بحران و فوریت‌های پزشکی و اورژانس دانشگاه علوم پزشکی سمنان و رفع مشکل زیرساختی و نرم‌افزاری برای بهره وری بهتر اورژانس، در دستور کار قرار می گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز