سازمان جهانی بهداشت:‌

کرونا مانند آنفلوانزا نیست و می‌توان آن را شکست داد!

۱۳۹۹/۰۷/۰۸ - ۱۹:۰۰:۲۵
کد خبر: ۱۰۶۶۱۳۹
کرونا مانند آنفلوانزا نیست و می‌توان آن را شکست داد!
سخنگوی سازمان جهانی بهداشت ضمن ابراز تأسف درباره آمار یک میلیونی قربانیان کرونا در جهان، گفته ویروس کرونا مانند آنفلوانزا نیست و این ویروس را می‌توان شکست داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ «مارگارت هریس»، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه در نشست سازمان ملل در ژنو ضمن ابراز تأسف در مورد آمار بیش از یک میلیونی قربانیان ویروس کرونا در جهان، این آمار را «رویدادی بسیار غمگین» توصیف کرد. 

به نوشته خبر‌گزاری رویترز، هریس در ادامه صحبت‌های خود گفت ویروس کرونا مانند آنفلوانزا نیست و این ویروس را می‌توان شکست داد. 

وی در این خصوص گفت: «بسیاری از مردم بدون اینکه فرصت گفتن خداحافظی داشته‌ باشند، جان خود را از دست داده‌اند. بسیاری از مردم نیز در تنهایی به کام مرگ کشیده‌ شده‌اند.» 

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت افزود: «یک مسئله امید‌وار‌کننده درباره ویروس کرونا این است که [این ویروس] شکست‌پذیر است و [مانند] آنفلوانزا نیست.» 

بر اساس آماری که رسانه‌های مختلف در جهان ارائه کرده‌اند امروز (سه‌شنبه) تعداد قربانیان ویروس کرونا در سرتاسر جهان هفت رقمی شد و به بیش از ۱ میلیون نفر رسید.

همچنین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا همچنین در حال شتاب گرفتن بوده و به بیش از ۳۳ میلیون نفر رسیده است.

سازمان بهداشت جهانی همچنین روز جمعه هشدار داده بود در صورتی که اقدام جمعی صورت نگیرد تعداد قربانیان ویروس کرونا در جهان به ۲ میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

 

نظر شما
پرونده ویژه