استاندار سمنان:

بیمارستان دوم ویژه کرونا در سمنان پیش‌بینی می‌شود

۱۳۹۹/۰۷/۰۸ - ۱۷:۳۱:۵۸
کد خبر: ۱۰۶۶۱۹۸
بیمارستان دوم ویژه کرونا در سمنان پیش‌بینی می‌شود
استاندار سمنان گفت: یک بیمارستان دیگر برای درمان مبتلایان به کرونا، در صورت ادامه روند افزایشی شیوع کووید ۱۹ در استان، تجهیز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ علیرضا آشناگر روز سه‌شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان ابراز داشت: اگر روند شیوع کرونا ادامه داشته باشد، ممکن است لازم شود یک بیمارستان دیگر نیز برای درمان بیماران مبتلا به کرونا در سمنان اختصاص یابد و ضرورت دارد تامین اجتماعی استان سمنان نیز با دانشگاه علوم پزشکی  استان در این زمینه همکاری کند.

وی ادامه داد: نزدیک به ۲ ماه است که استان سمنان در وضعیت قرمز و گاهی در وضعیت اوج خطر قرار دارد و باید رعایت نکات بهداشتی مانند استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی به منظور کنترل بیماری بیش از پیش مورد توجه آحاد جامعه قرار بگیرد.

وی بیان کرد:  نمی‌توان تعطیلی کامل در استان سمنان به دلیل شیوع کرونا داشت و از طرفی نمی‌توان بی تفاوت بود و باید تجهیزات درمان کرونا تقویت شود و استان سمنان در این زمینه وضعیت مطلوب دارد ولی در تصمیم‌گیری‌ها باید بازنگری شود.
آشناگر اظهار داشت: براساس تصمیم ستاد ملی کرونا و واگذاری برخی اختیارات به ستاد استانی کرونا، طرح  دورکاری در صورت روند افزایش شیوع کرونا در استان سمنان لحاظ می شود.

وی اضافه کرد: مرگ و میر ناشی از کرونا به نسبت مبتلایان در استان سمنان حدود ۵.۵ درصد است که وضعیت رضایت بخش است و باید قدردان نیروهای بهداشت و درمان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: شیوع کرونا در استان سمنان به دلیل ترددها بالا است و اکنون شیوع کرونا در استان  شیب کند به خود گرفته است و برای حفظ شرایط باید رعایت نکات بهداشتی جدی گرفته شود.
استاندار سمنان با بیان اینکه فصل آموزش و سرما آغاز شده و شیوع آنفلوآنزا نیز فصل پاییز است، ادامه داد: نظارت بر رعایت نکات بهداشتی در بخش‌های مختلف جامعه افزایش یابد.

وی با اشاره به آموزش حضوری دانش‌آموزان افزود: دانشگاه‌های  سمنان و شاهرود بخشی از فضای آموزشی خود را برای کودکان در نظر بگیرند.
وی اضافه کرد: آموزش و پرورش نتوانسته خود را با خانواده‌ها هماهنگ کند  باید بیش از پیش در این زمینه تلاش و از ظرفیت صدا وسیما برای آموزش استفاده شود چرا که برخی دانش‌آموزان امکان دسترسی به سامانه شاد  ندارند.

آشناگر تاکید کرد: خیران در کنار کمک به بهداشت و درمان برای تامین تجهیزات سخت افزاری برای دانش آموزان نیز کمک کنند.

استاندار سمنان گفت: مسوولان به مراکز نگهداری از سالمندان بیش از بیش توجه کنند و مراقب باشند به قشر سالمند و این مراکز سالمندی بی‌توجهی نشود چرا که بی توجهی توجیه‌پذیر نیست.

بنا به گفته ظهر امروز سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۴۵۳ هزار و ۶۳۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۰۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۵ هزار و ۹۸۶ نفر رسیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز