معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

انجام صد در صدی غربالگری کرونا برای مادران باردار در استان

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۰۱:۴۵:۵۰
کد خبر: ۱۰۶۶۲۸۸
انجام صد در صدی غربالگری کرونا برای مادران باردار در استان
مریم کوشکی گفت: غربالگری کووید 19 برای مادران باردار در استان به صورت صدر در صد انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛ کوشکی در کمیته پیشگیری و کاهش مرگ و میر مادران بارداربا بیان این مطلب ،اظهار کرد: اساسی ترین علت مرگ و میر مادران باردار عدم مراجعه ی به موقع به مراکز آزمایشگاهی و سونوگرافی برای بررسی وضعیت سلامت است.

اوافزود: این موضوع عمدتا به دلیل ترس مادران به ابتلا به "کرونا" و یا سایر بیماریهای واگیر در فضای این مراکز است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان  تصریح کرد: با این وجود به نظر می رسد راه اندازی مراکز سونوگرافی ویژه ی مادران باردار در تمامی شهرستان های استان ضروری و حیاتی باشد.

 کوشکی با بیان اینکه :امیدوارم با کمک دست اندرکاران و حمایت رئیس دانشگاه این مهم تحقق پیدا کند، خاطر نشان کرد: کاهش مراقبت های حضوری زمان بارداری به دلیل شیوع بیماری "کرونا" یکی دیگر از موارد مهمی است که برای مادران یک ریسک محسوب می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد:  مراقبت های حضوری مشکلات و نیازهای ارجاعی مادران را به موقع مشخص می کند.

کوشکی گفت: با این وجود کارشناسان سلامت خانواده در مراکز جامع سلامت به صورت غیرحضوری و تلفنی وضعیت سلامت مادران را مدیریت می کنند.

این کمیته به ریاست رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان و با حضور معاونین بهداشت و آموزش دانشگاه، رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان، مدیر درمان و متخصصین و کارشناسان معاونت بهداشت و درمان و همچنین روسا و کارشناسان شبکه های بهداشت و درمان استان به صورت وبیناری برگزار شد.

 

نظر شما
پرونده ویژه