رئیس پلیس فتا استان البرز هشدار داد:

فریب صفحه های اینستاگرامی و کانال ها را نخورید/کلاهبرداری با حربه کالای ارزان

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۱۱:۲۶:۳۴
کد خبر: ۱۰۶۶۴۷۶
فریب صفحه های اینستاگرامی و کانال ها را نخورید/کلاهبرداری با حربه کالای ارزان
رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: کاربران اینترنتی که قصد خرید در فضای وب را دارند، حتما از سایت های معتبر استفاده کرده و فریب صفحه های اینستاگرامی و کانال های تلگرامی را نخورند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، سرهنگ محمد اقبالی با بیان اینکه امروزه استفاده از اینترنت و فضای مجازی جزء جدانشدنی زندگی افراد شده است، بیان کرد: در این میان عده ای سودجو با سوء استفاده از این فضای ایجاد شده و نا آگاهی کاربران اقدام به اعمال مجرمانه و کلاهبرداری در این فضا می زنند.

وی افزود: اخیرا در پی ارجاع پرونده ای به پلیس فتا شهرستان ساوجبلاغ مبنی بر اینکه یک صفحه اینستاگرامی با تبلیغ فروش گوشی تلفن همراه و اغوا 2 نفر از شهروندان مبلغ 210 میلیون ریال از آنها در ازای ارسال پستی موبایل دریافت کرده و پس از واریز وجه توسط مالباختگان، دیگر جواب گوی آن ها نبوده است، بررسی موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی با بیان اینکه شهروندان به هیچ وجه به صفحه های اینستاگرامی و کانال های تلگرامی اعتماد نکنند، اظهار داشت: ماموران در اقدام اول حساب مقصد وجوه مالباختگان را مسدود و با انجام اقدامات پلیسی و فنی موفق به شناسایی متهم در یکی از استان های مرکزی کشور شدند.

سرهنگ اقبالی با بیان اینکه متهم به پلیس فتا ساوجبلاغ دعوت و تحقیقات از او آغاز شد، خاطرنشان کرد: نامبرده در ابتدا منکر انجام هرگونه کلاهبرداری اینترنتی بود اما با مشاهده مستندات پلیسی به ناچار لب به اعتراف گشوده و به 2فقره کلاهبرداری با راه اندازی یک صفحه اینستاگرامی فروش موبایل اقرار کرد.

رئیس پلیس فتا استان البرز با اشاره به تشکیل پرونده و ارسال به مراجع قضائی تصریح کرد: شهروندان عزیز در صورت خرید به صورت اینترنتی در نظر داشته باشند که حتما از از سایت های معتبر استفاده کرده و فریب پیج های اینستاگرامی و کانال های تلگرامی را نخورند.

سرهنگ اقبالی با بیان این که معمولا این صفحات مبلغ کالاها را به میزان قابل توجهی پایین تر از بازار اعلام می کنند تا افراد را به خرید آن ها تحریک کنند، خاطرنشان کرد: کاربران اینترنتی می توانند برای اطلاع از آخرین روش های کلاهبرداری و دریافت نکات پیشگیری از کلاهبرداری های سایبری به سایت پلیس فتا مراجعه کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز