۵۰ درصد تست‌های کرونا در این استان مثبت است!

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۲۱:۰۰:۵۸
کد خبر: ۱۰۶۶۶۸۹
۵۰ درصد تست‌های کرونا در این استان مثبت است!
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اهتمام جامعه به مراقبت‌های پیشگیرانه در خصوص شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: درمجموع ۵۰ درصد آزمایش‌های کرونا در استان مثبت است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر محمدرضا نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: آمار شیوع و ابتلای به کرونا در لرستان بالا رفته به‌طوری‌که ۵۰ درصد آزمایش‌ها مثبت است.

وی با بیان اینکه روزانه ۷۰۰ تا ۷۵۰ تست کرونا از افراد مشکوک در استان گرفته می‌شود که ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر از این تعداد مثبت هستند، اضافه کرد: وضعیت ابتلا به کرونا در لرستان خوب نیست و افزایش تعداد مبتلایان از شهریورماه آغاز شده و بدون شک مهرماه بیشتر هم خواهد شد.

نیکبخت با اشاره به آغاز موج سوم کرونا در استان گفت: متوسط نمونه‌های مثبت کووید۱۹ بین ۱۰ تا ۱۵ درصد است. اما این نمونه‌ها در لرستان به حدود ۵۰ درصد رسیده است. روزانه ۶ مرگ بیمار کرونایی در استان ثبت می‌شود. گرچه غالب مرگ‌ها مربوط به افرادی است که بیماری‌های زمینه‌ای یا سن بالا دارند اما مواردی هم از فوت جوانان گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به این‌که ۲۷ هزار و ۵۳۶ نفر در لرستان به کووید۱۹ مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۶ هزار و ۲۸۶ نفر در بیمارستان‌ها بستری شده و ۵۸۸ نفر نیز جان باخته‌اند، ادامه داد: کرونا بدون مشارکت همه‌جانبه مردم، رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک مهار نخواهد شد.

 

 

 

نظر شما