رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود:

دستگیری شکارچیان پرندگان در شاهرود

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۱۷:۰۶:۵۲
کد خبر: ۱۰۶۶۷۸۷
دستگیری شکارچیان پرندگان در شاهرود
رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود بابیان اینکه شکارچیان کبک، تیهو و کبوتر در شاهرود دستگیر شدند، گفت: از این افراد لاشه پرندگان و ۳۶ قطعه کبک زنده کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ علی اکبر قربانلو ضمن بیان اینکه با توجه به گزارش مردمی مبنی بر اینکه شخصی اقدام به زنده گیری کبک و تیهو می‌کند موضوع در دستور کار رسیدگی قرار گرفت، ابراز داشت: این فرد پس از چند مدت و چند بار زنده گیری آنها را برای فروش به تهران می‌برد که توسط مأموران گروه سیار اداره محیط‌زیست و همکاری پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان شاهرود شناسایی شد.

وی بابیان اینکه پس از دریافت حکم بازرسی از منزل شخص مورد نظر تعداد ۳۶ قطعه کبک زنده و یک قطعه تیهو و تعداد پنج قطعه لاشه کبوتر فاخته و چاهی کشف شد، افزود: این پرندگان توسط گلوله ساچمه شکار شده بودند و آثار گلوله ساچمه بر روی لاشه کبوترها مشهود بود.

رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود بابیان اینکه اسکلت و استخوان‌های چند قطعه کبک، مقدار زیادی پوکه فشنگ ساچمه، سرب ساچمه، سرب چهار پاره، مقداری باروت، نمد فشنگ پرکنی و دستگاه فشنگ پرکنی کالیبر ۱۲ از منزل متهم کشف و توقیف شد، ابراز داشت: پرونده این متهم به محاکم قضائی انتقال یافت.

قربانلو در ادامه تصریح کرد: طی عملیات دیگر مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق شاهرود ساعت سه بامداد دو متخلف که با پروژکتور کشی اقدام به شکار ۱۰ قطعه کبک در داخل منطقه کرده را دستگیر کردند که ضمن تشکیل پرونده تحویل دادگاه شدند.

وی بابیان اینکه طی مأموریت دیگری شکارچیان متخلف قبل از اقدام به شکار پرنده (کبک و تیهو) در داخل منطقه حفاظت‌شده جنگل ابر توسط مأموران پاسگاه جنگل ابر دستگیر شدند، افزود: با توجه به اینکه هیچ‌گونه پرنده‌ای شکار نکرده و اظهار ندامت داشتند این افراد با تعهد کتبی و به مناسبت هفته دفاع مقدس آزاد شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز