معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل:

پیشرفت فیزیکی زیرسازی راه آهن اردبیل به ۸۵ درصد رسید

۱۳۹۹/۰۷/۱۰ - ۰۷:۱۲:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۶۸۳۶
پیشرفت فیزیکی زیرسازی راه آهن اردبیل به ۸۵ درصد رسید
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه راه آهن اردبیل- میانه از ۸۵ درصد برخوردار است.

به گزارش برنا، فرزاد قلندری در حاشیه بازدید از  ریل گذاری و قطعات در حال اجرای راه آهن اردبیل که با همراهی معاون راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور انجام شد، تصریح کرد: تمام قطعات پروژه راه آهن اردبیل به صورت مطلوب در حال اجرا است و تا پایان سال تلاش می شود زیرسازی این پروژه انجام شود.

وی بیان کرد: کل پروژه راه آهن نیز اعم از زیرسازی و ریل گذاری نزدیک به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

قلندری تصریح کرد: تلاش بر این است تا پایان سال ۱۰۰ کیلومتر از ریل گذاری این پروژه نیز انجام و تا پایان دولت راه آهن اردبیل - میانه تکمیل شود.

معاون راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز در جریان این بازدید پروژه راه آهن اردبیل - میانه را یکی از پروژه های مهم و برنامه ریزی شده جهش تولید  در وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد.

 عباس خطیبی افزور: این پروژه با طول ۱۷۵ کیلومتر در بخش های مختلف زیرسازی ،روسازی و همچنین ایستگاهها در دست اقدام بوده و از اواخر سال گذشته بحث ریل گذاری این پروژه آغاز شده است.

وی بیان کرد: امسال هم به صورت کاملا جدی با تجهیز کارگاه و مستقر شدن پیمانکار،اقدامات ریل گذاری در حال اجرا بوده که تا به امروز ۲۷ کیلومتر از مسیر از سمت اردبیل ریل گذاری شده  است.

خطیبی با اشاره به برنامه ریزی شرکت توسعه زیرساخت  و پیمانکاران برای رسیدن به خوکفایی در زمینه ادوات و تجهیزات گفت: در این خصوص تلاش شده با مشابه سازی تجهیزات ریل گذاری ،این اقدام به صورت مکانیزه انجام شود.

وی با اشاره به  ساخت دستگاه مکانیزه ریل گذاری توسط  مهندسان ایرانی و شرکت پیمانکار با همکاری شرکت دانش بنیان  از در حال تست بودن این دستگاه خبر داد.

به گفته وی این دستگاه در  ارزبری کشور صرفه جویی کرده و پنج میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه لازم است.

خطیبی گفت: این دستگاه در نوع خود برای اولین بار  در کشور رخ می دهد و در سایر زمینه ها نیز مورد استفاده قرار گرفته و باعث خود کفایی کشور می شود.

 

نظر شما