آخرین وضعیت خصوصی‌سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۲۰:۴۶:۵۰
کد خبر: ۱۰۶۶۸۴۹
آخرین وضعیت خصوصی‌سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال
معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان آخرین وضعیت خصوصی‌سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را تشریح کرد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، جمشید تقی زاده در حاشیه سفر به ارومیه در مورد آخرین وضعیت خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: همانطور که قبلا به دفعات با رسانه‌های جمعی اطلاع‌رسانی شده، واگذاری دو شرکت فرهنگی و ورزشی پرسپولیس و استقلال ایران در دستورکار وزارت ورزش و جوانان قرار دارد و برای بررسی دقیقه و همه جانبه موضوع و در راستای اجرای صورتجلسه هیئت واگذاری، بیش از ۵۰ جلسه با محوریت سازمان خصوصی‌سازی برای تسریع در این فرآیند و نظارت به نحوه چگونگی اجرای آن با حضور نمایندگان تام‌الاختیار دو شرکت کارگزاران منتخب دو شرکت تشکیل و اقدامات، تلاش شگرف و تصمیماتی در راستای بهبود وضعیت و ایجاد سازوکارهای قانونی لازم برای فرآیند واگذاری اتخاذ گردیده است.

وی ادامه داد: برای تسریع در روند خصوصی‌سازی مجامع دو شرکت برای بررسی و تایید صورت‌های مالی سنوات مربوط به سالهای ۹۳ تا ۹۷ که مغفول مانده تشکیل و برابر جلسات خصوصی سازی دو شرکت نسبت به بررسی، شناسایی و احصا و شفافیت صورتحساب‌های مالی، تبیین وضعیت حقوقی و معارضین، تعیین تکلیف مجموعه‌های ورزشی واگذار شده، پیگیری برای ثبت برندهای دو شرکت در کلیه طبقات، اخذ نظریه هیئت ۳ نفره کارشناسان رسمی دادگستری برای تعیین بها مجموعه‌های ورزشی و برند دو شرکت جهت ثبت در دفاتر مالی صورت پذیرفته است.

وی افزود: این موضوع با توجه به سیاست‌های کلان وزارت، واگذاری دو شرکت فرهنگی و ورزشی استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی و با سرعت بخشیدن به رفع معضلات مبتلا به حقوقی و مالی دو شرکت، مورد اهتمام جدی این وزارتخانه بوده و در این خصوص به استناد بند ۵ مصوبه هیئت واگذاری به شماره ۱۸۷۱۵ مورخ ۲۰ اردیبهشت ۹۹ واگذاری و آماده سازی برای پذیرش شرکت‌های فرهنگی ورزشی دو باشگاه جهت آماده‌سازی برای پذیرش و عرضه اولیه سهام شرکت‌های مدکور با سرعت بیشتری در حال انجام است.

معاون وزیر ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: اسناد مالکیت مجموعه‌های ورزشی درفشی‌فر، کمپ ناصر حجازی، شهدای گمنام و مرغوبکار بعد از چند دهه اخذ و تثبیت مالکیت بنام دو شرکت انجام و سند تک برگی صادر گردید.

تقی زاده گفت: برابر ارزیابی کارشناسان رسمی دادگستری با تهیه گزارش توجیهی افزایش سرمایه و تصویب هئت مدیره در حال ثبت در دفاتر مالی و افزایش سرمایه بوده که این یک امر مهم برای خصوصی سازی شرکت های دولتی می باشد.

تقی زاده اضافه کرد: طبقات مربوط به علائم تجاری شرکت فرهنگی ورزشی استقلال صرفا در ۵ طبقه ثبت که با هماهنگی اداره کل ثبت علائم تجاری و مالکیت معنوی، این حقوق مکتسبه دولت حفظ و علائم تجاری و برند استقلال در کلیه طبقات ثبت شده است و در این راستا کارشناسان رسمی دادگستری، برند و علائم تجاری دو شرکت ارزیابی و در دفاتر مالی برای افزایش سرمایه لحاظ می شود.

وی افزود: این نکته نیز حائز اهمیت است که با تلاش انجام گرفته، ضمن تشکیل مجامع دو شرکت در هفته های آتی برای تصویب صورتهای مالی منتهی به ۳۱ خرداد تا ۳۱ تیر سایر تشریفات برای واگذاری و ورود به بورس صورت پذیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز