رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر:

دوستان ناباب عامل ۵۰ درصد گرایش نوجوانان به اعتیاد است/سیگار و قلیان دروازه ورود به اعتیاد

۱۳۹۹/۰۷/۱۰ - ۱۴:۱۷:۳۴
کد خبر: ۱۰۶۷۱۱۳
دوستان ناباب عامل ۵۰ درصد گرایش نوجوانان به اعتیاد است/سیگار و قلیان دروازه ورود به اعتیاد
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر افزود: متاسفانه در اطراف محیط های آموزشی توزیع کنندگان مواد مخدر مشاهده شده و دستگیر شده اند که در میان آنها حتی دانش آموز هم وجود داشته است بنابراین خانواده ها باید مراقب فرزندانشان و دوستانی که برای خود انتخاب می کنند، باشند چرا که طبق بررسی هایی که انجام شده 50 درصد علل گرایش نوجوانان به اعتیاد ، دوستان ناباب بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، سرهنگ فرامرز شاکری در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های جمعی اعتیاد و مواد مخدر را بلای بزرگ وتهدید عظیم عنوان کرد و اظهار داشت: بستر بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی که دامن بسیاری از خانواده ها را گرفته اعتیار و مواد مخدر است.

وی با بیان اینکه سیگار و قلیان دروازه ورود به اعتیاد است، بر لزوم آگاه سازی خانواده ها از اعتیاد نوجوانان تاکید کرد و گفت: متاسفانه شاهد کاهش سن اعتیاد هستیم که این یک زنگ خطر برای خانواده ها است و باید بیشتر مراقبت کنند چرا که بسیاری از نوجوانان از روی کنجکاوی به مواد مخدر روی می آورند.

سرهنگ شاکری اعتیاد را تبدیل هستی به نیستی خواند و اضافه کرد: افراد معتاد وجه اجتماعی خود را با اعتیاد از دست می دهد که مقابله با این پدیده شوم باعث نگرانی مسئولین نیروی انتظامی و مواد مخدر می شود.

وی به طرح جمع آوری معتادان متجاهر اشاره کرد که به واسطه شیوع کرونا نارضایتی هایی در مردم ایجاد شده بود، اشاره کرد و گفت: در همین راستا طرح جمع آوری معتادان متجاهر در استان کردستان از تیرماه دوباره از سر گرفته شد که با تعامل دستگاه های مسئول، در چندین مرحله 390 معتاد متجاهر جمع آوری شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: پیش از تحویل معتادان متجاهر به کمپ های ترک اعتیاد از آنها تست کرونا گرفته شد که مثبت ها به بیمارستان ها ارجاع شدند و آنهایی هم که تست شان منفی بود روانه کمپ ها شدند و در حال حاضر 160 معتاد متجاهر در کمپ های سنندج تحت نظر هستند.

سرهنگ شاکری اقدامات مقابله ای را از یکی از اولویت های کاری اداره مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد که در همین راستا، طرح پاکسازی نقاط آلوده و ارتقای امنیت اجتماعی با هدف جلب رضایت مردم به صورت مستمر در حال انجام است و از ابتدای سال تاکنون یک هزار و 668 نفر دستگیر شده اند که از این تعداد 53 مورد قاچاقچی، 535 مورد خرده فروش و 58 مورد توزیع کننده بوده است.

وی همچنین از شناسایی دو باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان و کشف و ضبط 89 دستگاه خودرو و موتورسیکلیت از قاچاقچیان خبر داد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کردستان از افزایش 18 درصدی کشفیات مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 885 کیلوگرم انواع مخدر در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد افزایش داشته که 80 درصد این کشفیات تریاک بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز