مدیر فرودگاه سمنان بیان کرد:

پیشرفت ۸۰ درصدی ساخت ترمینال فرودگاه سمنان

۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۱۰:۴۸:۵۵
کد خبر: ۱۰۶۷۶۸۰
پیشرفت ۸۰ درصدی ساخت ترمینال فرودگاه سمنان
ساخت ترمینال مسافر فرودگاه سمنان با ظرفیت جابه‌جایی ۲۵۰ تا ۳۰۰ مسافر در لحظه با پیشرفت ۸۰ درصدی در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ حسین شجاعی روز شنبه بیان کرد: ترمینال مسافر فرودگاه سمنان در وسعت ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع تا پایان امسال به‌ بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: تا اینجای کار با پیشرفت فیزیکی ساخت ترمینال مسافر فرودگاه سمنان بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است و با توجه به نوسان قیمت ها نمی‌توان پیش بینی دقیقی از اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح داشت.

وی بیان کرد: اکنون در فرودگاه سمنان ترمینال شماره یک تجهیز است و در واقع تکمیل و راه‌اندازی ترمینال شماره ۲ پیش‌زمینه‌ای برای راه‌اندازی پروازهای بین‌المللی و فرود هواپیماهای غول‌پیکر در فرودگاه سمنان است.

شجاعی تصریح کرد: بر اساس برآوردها با تکمیل ترمینال مسافر شماره ۲ فرودگاه سمنان ظرفیت جابه جایی ۲۰۰ هزار مسافر در سال فراهم می‌شود.

وی  خاطرنشان کرد: شیوع کرونا فعالیت و پروازها در فرودگاه سمنان را تحت تاثیر قرار داد و اکنون پروازی در فرودگاه سمنان انجام نمی‌شود.

مدیر فرودگاه سمنان اظهار داشت: توسعه پرواز از این فرودگاه به عنوان یکی از زیرساخت‌های حمل و نقل با تسهیل و تسریع در سفر نقشی مهم در رونق گردشگری و جذب سرمایه‌گذار و رونق اقتصادی دارد.

چهاردهم آبان ۹۸، اولین پرواز هواپیمای مسافربری از فرودگاه سمنان به مقصد مشهد مقدس انجام شد و در اسفند ماه با شیوع کرونا پروازها در این فرودگاه لغو شد.

 

نظر شما