افزایش ۳۵ درصدی بستری شدگان و ۳۰ درصدی مبتلایان به کرونا در جهرم

۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۱۴:۵۸:۲۰
کد خبر: ۱۰۶۷۸۵۹
افزایش ۳۵ درصدی بستری شدگان و ۳۰ درصدی مبتلایان به کرونا در جهرم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم گفت: تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان پیمانیه جهرم طی هفته دوم مهر ماه نسبت به هفته اول، ۳۵ درصد و موارد ابتلا ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم در ستاد شهرستانی مقابله با کرونا، بیان کرد: افرایش شدید تعداد مبتلایان و افزایش تعداد موارد بستری نشان می‌دهد موج سوم کرونا طی دو هفته‌ای که در کشور آغاز شده، به سرعت در حال نزدیک شدن به جهرم است.

او، تصریح کرد: از ۱۵ شهریور ماه تا ۸ مهر ماه ۹۹، نزدیک به ۴۰۰ مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده اند که با تغییر محسوس در گروه‌های سنی، ۱۳ درصد از این موارد مربوط به گروه سنی زیر ۱۹ سال است.

رحمانیان، ادامه داد: توزیع جنسی مبتلایان به بیماری کرونا نیز در شهرستان تغییر یافته به طوری که از ۱۵ شهریور ماه تا کنون ۵۳ درصد از مبتلایان در شهرستان را خانم‌ها تشکیل داده اند و این در حالی بوده که تا قبل از این آقایان درصد بیشتری از مبتلایان را شامل می‌شدند و این مورد نشان می‌دهد زنجیره انتقال به صورت شدیدتری میان خانواده‌ها در جریان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم، افزود: از نیمه شهریور ماه تا کنون ۶۵ درصد از مبتلایان بدون بیماری زمینه‌ای بوده اند.

او، با اشاره به اینکه مدارس از کانون‌های پر خطر انتقال ویروس کرونا است، اضافه کرد: پیشنهاد می‌شود، کلاس همه مقاطع تحصیلی مدارس در جهرم به صورت مجازی برگزار شود.

رحمانیان، اظهار کرد: از نیمه شهریور ماه تا کنون آمار مبتلایان در روستا‌ها و بخش‌های شهرستان جهرم با افزایش زیادی مواجه بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم، تاکید کرد: وضعیت شهرستان خفر نیز به لحاظ تعداد بیماران بستری مانند جهرم است.

او، گفت: همکاری ارگان‌های شهرستان در کنترل این بیماری، بیش از پیش الزامی بوده، و بازگشت به وضعیت قرمز در موج سوم موجب افزایش شدید تعداد موارد بستری و تعداد فوتی‌ها در هر دو شهرستان است.

رحمانیان، بیان کرد: واحد‌های صنفی از مکان‌های پر خطر انتقال ویروس کرونا است و اصنافی که از ماسک استفاده نکرده و اصول بهداشتی را رعایت نکنند، بر اساس قانون یک هفته تا یک ماه تعطیل می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم، تصریح کرد: افراد مبتلا به کرونا آزادانه در شهر رفت و آمد می‌کنند که ضروری است ضمن برخورد قانونی، این افراد به مراجع قانونی معرفی شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز