گسل کرونا با پس لرزه های متعدد کردستان را به آستانه تعطیلی کشاند

۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۱۸:۳۳:۴۶
کد خبر: ۱۰۶۷۹۹۸
گسل کرونا با پس لرزه های متعدد کردستان را به آستانه تعطیلی کشاند
استاندار کردستان در تاکید بر شرایط بد کرونا در استان، اظهار داشت: رعایت پروتکل ها کاهش یافته و چنانچه این روند کنترل نشود، در آینده نزدیک به تعطیلی مشاغل کشیده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، بهمن مرادنیا در جلسه فوری ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، با اذعان به اینکه بر اساس آمارها، شرایط کرونا در کردستان بد است و سلامت مردم در خطر جدی قرار دارد، افزود: از مردم عزیز و شریف استان چه در شهرها و چه در روستاها درخواست دارم پروتکل ها را با جدیت رعایت کنند. 

وی هشدار داد: چنانچه این روند کنترل نشود در آینده نزدیک به تعطیلی مشاغل کشیده خواهد شد و زیانبارتر از آن اینکه ممکن است عده ای از همشهریانمان را از دست بدیم. 

مرادنیا خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل ها کاهش یافته و مردم بی توجه شده اند، لذا خواهش داریم بیشتر توجه شود چراکه بحث سلامت مردم در میان است. 

استاندار کردستان از کسبه و بازاریان خواست رعایت پروتکل ها را همچنان جدی بگیرند و به ادارات نیز متذکر شد که هیچکس بدون ماسک حق ورود ندارد. 

وی در ادامه مشکلات و فشارهای روحی و روانی ۲ ماه قبل را یادآور شد و گفت: همگی باید رعایت کنیم و اجازه ندهند مردم و کادر درمان تحت فشار قرار گیرند. 

مرادنیا با اشاره به وضعیت قرمز ۳ شهرستان استان خواستار برگزاری غیرحضوری مدارس در این شهرها و همچنین روستاهای بزرگ و خوابگاه ها شد و افزود: سالن های مراسم باید تعطیل رستوران ها بیرون بر، آرامستان ها تعطیل و نمازهای جماعت و جمعه نیز به مدت ۲ هفته تعطیل شود. 

وی در ابتدای این جلسه تاکید کرد: قلیان سراها و قهوه خانه ها و هر کدام از مشاغل دیگر که رعایت نمی کنند و خطر آلودگی را افزایش می دهند باید تعطیل شوند. 

مرادنیا در این خصوص افزود: مشاغل را با دست خودمان به تعطیلی نکشیم بلکه باید کنترل ها بیشتر کنیم، صنفی که به دنبال رعایت چارچوب هاست و رعایت می کند، لزومی ندارد که تعطیل شود. 

وی در پایان جلسه از مدیرکل صمت استان خواست همچنان بر قیمت ماسک کنترل و نظارت داشته باشند و از شهردار سنندج نیز خواست به منظور کاهش تراکم جمعیت در پارک کودک، آبیدر بازگشایی شود. 

شایان ذکر است، به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، وضعیت کلی استان در حالت هشدار قرار دارد و در حال حاضر ۲۸۵ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که این رقم نسبت به ۱۶ شهریورماه ۳ برابر شده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز