معاون هماهنگی امور عمرانی استاندارکردستان:

راه آهن سنندج به همدان در دولت تدبیر و امید به شبکه ریلی کشور متصل می شود

۱۳۹۹/۰۷/۱۳ - ۱۰:۲۶:۱۹
کد خبر: ۱۰۶۸۲۷۳
راه آهن سنندج به همدان در دولت تدبیر و امید به شبکه ریلی کشور متصل می شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: راه آهن سنندج به همدان در دولت تدبیر و امید به شبکه ریلی کشور متصل می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ شهرام ملکی ظهر امروز در خصوص اجرای پروژه در دست احداث مسیر ریلی سنندج به همدان با بیان این مطلب اظهار داشت: اجرای عملیات احداث راه آهن سنندج به همدان با عنایت دولت تدبیر و امید با سرعت در حال اجراست و برطبق برنامه زمان بندی انجام و به بهره برداری می رسد.

وی افزود: این پروژه به طول 151 کیلومتر که با اهدافی همچون کاهش بار ترافیکی و تلفات جاده ای، توسعه صنعت گردشگری، کاهش اثرات زیست محیطی انجام و درنهایت توسعه پایدار استان را در پی خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان تصریح کرد: روند اجرای طرح راه آهن تهران – همدان – سنندج در دو فاز بوده که در فاز نخست مسیر تهران به همدان انجام و در فاز دوم این طرح نیز شهر سنندج به شبکه ریلی کشور متصل خواهد شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری ویژه استاندار محترم و عنایت ریاست محترم جمهوری و مساعدت سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی عملا پروژه از سال 97 تاکنون شتاب چشم گیری پیدا کرده و در حال حاضر پروژه فعال بوده و از نظر تامین مالی و اعتباری نیز هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و در موعد مقرر به پایان می رسد.

ملکی خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی این پروژه در سه قطعه در حال اجراست که قطعه اول به طول 68 کیلومتر و با پیشرفت 75 درصد، قطعه دوم به طول 56 کیلومتر با پیشرفت 56 درصد و قطعه سوم نیزبه طول 31 کیلومتر با پیشرفت 100 درصدی در حال ساخت هستند که میانگین پیشرفت زیرسازی هر سه قطعه معادل 77 درصد می باشد.

وی ابراز داشت: همچنین در این مسیر 7 ایستگاه شامل سه ایستگاه مسافری و 3 ایستگاه ترافیکی و یک ایستگاه تشکیلاتی در ورودی شهر سنندج در عرصه ای به مساحت 52 هکتار و 17 هزار مترمربع ساختمان های اداری و خدماتی با پیشرفت 38 درصدی در حال ساخت است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان تاکید کرد: در زمینه ریل گذاری نیز از سمت سنندج ریل گذاری بصورت دستی آغاز شده و تاکنون بیش از 25 کیلومتر از این مسیر نیز ریل گذاری شده است.

ملکی در پایان گفت: در سال 98 مبلغ 390 میلیارد تومان و درسال 99 تاکنون نیز 350 میلیارد تومان بصورت اعتبار به پروژه تخصیص داده شده و امیدواریم با تلاشهای اجرایی صورت گرفته از طرف وزارت راه وشهرسازی و شرکت زیرساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور شاهد بهره برداری از این پروژه در دولت تدبیر و امید باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز