رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان :

سرای فناوری و نوآوری پسته در دانشگاه آزاد دامغان ایجاد می‌شود

۱۳۹۹/۰۷/۱۳ - ۱۰:۴۱:۱۳
کد خبر: ۱۰۶۸۲۹۸
سرای فناوری و نوآوری پسته در دانشگاه آزاد دامغان ایجاد می‌شود
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان گفت: سرای فناوری و نوآوری پسته برای نخستین بار در کشور با هدف کمک و توسعه مرکز تحقیقات ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ نعمت الله نعمتی افزود: مرکز تحقیقات پسته دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان خوراک علمی سرای فناوری و نوآوری را فراهم می‌کند و در مرحله بعد وظیفه این سرای فناوری، تکمیل طرح و تجاری سازی محصول است.

وی اظهارداشت: نوآوری و اختراع مرتبط با پسته در زمینه مکانیزاسیون و ماشین آلات کشاورزی نیز از برنامه‌های آینده مرکز تحقیقات پسته این دانشگاه است.

نعمتی اضافه کرد: طرح پایش، به عنوان طرح پژوهش یکپارچه اثرگذاری شبکه‌ای در هر استان شامل یک طرح است که در کنار این طرح‌ها، چهار شهر کشور نیز از طرح‌های پایش بهره‌مند شدند.

وی افزود : طرح پایش استان سمنان در حوزه کویر است و در کنار این طرح، پایش پسته به دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد دامغان واگذار شده است که در راستای اجرای این طرح، دانشجویان رشته و گرایش‌های صنایع غذایی، زراعت، باغبانی و گیاه پزشکی، موظف هستند تا موضوع طرح پایان نامه خود را از بین ۶۰۰ طرح علمی پسته انتخاب کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان گفت: دانشکده کشاورزی این دانشگاه با حدود ۲۰۰ دانشجو، ۶ رشته دکتری، ۱۰ رشته کارشناسی ارشد، چهار رشته کارشناسی، ۲ رشته کاردانی و ۱۸ عضو هیات علمی ثابت، فعالیت دارد و هدف مجموعه دانشگاه، کمک به کشاورزی با استفاده از دانش روز و طرح‌های دانش بنیان است.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در طول ۳۵ سال اخیر، موفق شده است تا بیش از ۳۰ هزار دانش‌آموخته به جامعه تقدیم کند. 

این دانشگاه دارای سه‌هزار و ۲۰۰ دانشجو، ۱۲۲ رشته، ۱۰۴ عضو هیات علمی و ۱۸۳ استاد حق التدریس است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز