رئیس پلیس فتا استان سمنان :

هشدار پلیس فتای سمنان درباره اپلیکیشن‌های جعلی تشخیص کرونا

۱۳۹۹/۰۷/۱۳ - ۱۰:۴۳:۲۴
کد خبر: ۱۰۶۸۳۰۱
هشدار پلیس فتای سمنان درباره اپلیکیشن‌های جعلی تشخیص کرونا
رئیس پلیس فتا استان سمنان درباره سوء استفاده برخی از اپلیکیشن‌های جعلی هشدار داد و گفت: انتشار اپلیکیشن‌های مخرب تحت عنوان تشخیص و شناسایی بیماری کووید ۱۹ ممکن است به سرقت اطلاعات شخصی کاربران بینجامد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ سرهنگ حسین صادقی روز یکشنبه به رسانه ها درباره انتشار اپلیکیشن‌های مخرب تحت عنوان کووید ۱۹ افزود: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان یکی از روش‌های مهاجمان سایبری انتشار اپلیکیشن‌های مخرب تحت عنوان تشخیص و شناسایی بیماری کووید ۱۹ برای کاربران و سرقت اطلاعات شخصی آن‌ها است.

وی تاکید کرد: لازم است کاربران با دقت و حساسیت بیشتری با این موضوع برخورد کنند و اخبار و مطالب موردنیاز خود را از رسانه‌ها و منابع معتبر دریافت کنند.

وی به کاربران فضای مجازی هشدار داد: مجرمان سایبری هرروزه با روش‌های جدید دست به فعالیت‌های مجرمانه می‌زنند و کاربران باید برای نصب هرگونه برنامه بر روی دستگاه‌های خود از جمله گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ، تبلت و رایانه‌های خانگی، برنامه‌ مورد نظر خود را از منابع معتبر دریافت کنند، زیرا برخی از برنامه‌ها می‌توانند آلوده به کدهای مخربی باشند که باعث بروز مشکلاتی امنیتی برای اطلاعات شما شوند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: کاربران تلفن‌های هوشمند ممکن است چندین برنامه و اپلیکیشن‌ مختلف را بر روی دستگاه خود نصب کنند اما پیش از نصب این برنامه‌ها لازم است به مباحث امنیتی نیز توجه کنند تا در آینده با مشکلاتی مانند سرقت اطلاعات شخصی و خصوصی مواجه نشوند.

صادقی درباره دسترسی برنامه های کاربردی به بخش‌های مختلف تلفن همراه مانند فهرست مخاطبان، تصاویر، دوربین و غیره هشدار داد.

وی افزود: کاربران همیشه فرض را بر اصل اعتماد کردن به سازندگان برنامه‌ها قرار می‌دهند و همین موضوع باعث می شود تا مشکلات مختلفی از نقض حریم خصوصی گرفته تا نصب بدافزارها روی گوشی‌های هوشمند گریبان‌گیر بسیاری از کاربران شود.

وی ادامه داد: ازجمله ترفندهای مجرمان سایبری برای نفوذ به حریم خصوصی کاربران و سرقت اطلاعات آنان، طراحی اپلیکیشن‌های جعلی است ، به‌ طوری‌ که با انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی و تحریک افراد به دانلود و نصب آن‌ها، سعی در عملی کردن اهداف مجرمانه خود دارند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان با تأکید بر اینکه میزان دسترسی اپلیکیشن‌ها به اطلاعات گوشی امری بسیار مهم تلقی می‌شود ، بیان کرد : سطح دسترسی که در سیستم‌عامل با عنوان مجوز دسترسی شناخته می‌شود در حقیقت به برنامه‌های کاربردی اجازه می‌دهد به منابع مختلفی مثل دوربین، کارت حافظه، پردازنده مرکزی و گرافیکی دسترسی و از این منابع استفاده کند بنابراین باید انتخاب و نصب اپلیکیشن‌های اندرویدی با دقت بسیار زیادی صورت بگیرد.

کاربران می‌توانند جهت کسب اطلاعات و ارتقاء آگاهی‌های خود در این زمینه و یا در صورت برخورد با مواردی که در خصوص آن تخصص و دانش لازم را ندارند به سایت پلیس فتا به آدرس  www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

 

نظر شما