رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان:

بیماران خاص برای واکسن آنفلوآنزا به مراکز جامع سلامت استان سمنان مراجعه کنند

۱۳۹۹/۰۷/۱۳ - ۱۰:۴۹:۰۱
کد خبر: ۱۰۶۸۳۱۰
بیماران خاص برای واکسن آنفلوآنزا به مراکز جامع سلامت استان سمنان مراجعه کنند
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: بیماران خاص متقاضی تزریق واکسن آنفلوآنزا با در دست داشتن مستندات خود به نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت محل سکونت خود مراجعه کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ نوید دانایی ابراز داشت: با توجه به اینکه ۲ هفته پس از تزریق واکسن آنفلوآنزا ایمنی لازم ایجاد می‌شود، بهترین زمان تزریق واکسن در کشور اواسط شهریور تا اواسط مهرماه است.
وی ادامه داد: اگر  واکسن آنفلوآنزا دیر تزریق شود، ممکن است فرد قبل از ایمنی مبتلا شود، بر این اساس لازم است افراد شامل گروه‌های پرخطر هر چه سریعتر برای تزریق واکسن آنفلوآنزا به نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت محل سکونت خود مراجعه کنند.
وی بیان کرد: تزریق واکسن آنفلوآنزا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی این استان برای گروه‌‎های پرخطر آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان تصریح کرد: گروه های پرخطر شامل کادرهای بهداشت و درمان، خانم های باردار و مبتلایان به بیماری‌های خاص می‌شود.
وی ادامه داد: تزریق واکسن آنفلوآنزا بر اساس برنامه‌ زمان‌بندی شده و به ترتیب برای سه گروه  افراد پرخطر، افراد بالای ۶۵ سال سن و افراد شاغل در بخش‌های پرخطر مانند کارشناسان دامپزشکی و در مرحله سوم توزیع عمومی با قیمت آزاد برای متقاضیان انجام می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: رعایت نکات بهداشتی مانند استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی علاوه بر کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا  در مصون ماندن فرد از ابتلا به آنفلوآنزا نیز موثر است و انتظار می‌رود شهروندان بر رعایت نکات بهداشتی اهتمام ویژه داشته باشند.

آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی است که با تب ناگهانی، لرز، سردرد، سرفه خشک، گلو درد و درد عضلانی همراه است و به گفته کارشناسان تغذیه و علوم غذایی مصرف برخی از مواد غذایی از جمله انواع مرکبات، توت، کیوی، فلفل دلمه ای، سیب زمینی و سبزی‌های برگ سبز از قبیل انواع کلم به دلیل داشتن ویتامین C می‌توانند در پیشگیری از سرماخوردگی‌ها و بیماری های ویروسی موثر باشند.

پزشکان درباره پاییز و زمستان امسال با توجه به شیوع طبیعی و هرساله انواع آنفلوآنزا در کنار وضعیت خاص امسال با شیوع کرونا هشدار می دهند و بر مراقبت های بیشتر به ویژه برای گروه های خاص تاکید می کنند.

 

نظر شما