مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

نمونه برداری از آب شرب ۲۷ نقطه سنندج / نظارت علوم پزشکی بر فعالیت مراکز خصوصی و دولتی

۱۳۹۹/۰۷/۱۳ - ۱۲:۳۵:۰۲
کد خبر: ۱۰۶۸۳۷۷
نمونه برداری از آب شرب ۲۷ نقطه سنندج / نظارت علوم پزشکی بر فعالیت مراکز خصوصی و دولتی
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه از آب شرب 27 نقطه مختلف شهر و روستای سنندج جهت آزمایش، نمونه برداری شده است، گفت: همچنین تعداد 65 مورد تست کلر سنجی از سطح شهر سنندج انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، دکتر آرزو فلاحی با اشاره به شیوع موج سوم بیماری کرونا در استان اظهار کرد: برنامه‌های نظارتی بر فعالیت‌های اصناف و ادارات در سطح سنندج افزایش یافته و با دقت و حساسیت بیشتر از پیش مد نظر قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه در پی شروع موج سوم کرونا و افزایش شمار مبتلایان به این بیماری، فعالیت‌های نظارتی و بازرسی اکیپ‌های ضربت مرکز بهداشت سنندج با همکاری و همراهی نیروی انتظامی، سازمان صمت و اداره نظارت بر اصناف سنندج با افزایش نظارت‌ها وحساسیت بیشتر از پیش استمرار دارد، افزود: در طی چهار روز گذشته، 54 اداره وصنوف مختلف در نقاط مختلف شهرشامل رستوران، اغذیه فروشی، سوپرمارکت، عرضه خشکبار، خبازی، آرایشگاه و پارک ها مورد بازرسی قرار گرفته است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه طی این بازدید ها ضمن آموزش و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعداد 11 اخطاریه بهداشتی به اماکن خاطی صادر شده است، ادامه داد: از این تعداد ادارات یک مورد و سایر صنوف 10 مورد اخطاریه را جهت رفع سریع نقایص موجود دریافت نموده اند.

دکتر فلاحی در ادامه با بیان اینکه در خصوص تعداد 9 اخطاریه صادر شده اخیر و 10 مورد شکایات مردمی پیگیری های لازم صورت گرفته است، اظهار داشت: ۲ مورد رستوران و قلیان سرا به دلیل عدم اجرای تعهدات لازم و عدم رفع نواقص موجود و همچنین عرضه محصولات دخانی در قلیان سرا پلمپ شدند.

وی تصریح کرد: در مدت زمان یادشده از هفت خبازی جهت تست استفاده از جوش شیرین در خمیر نان و 16 مرکز عرضه مواد غذائی جهت تایید سلامت مواد تهیه شده نمونه برداری صورت گرفته که در صورت تخطی از موازین بهداشتی برخورد قانونی و قضائی لازم با مراکز خاطی اعمال خواهد شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در خصوص پیگیری مشکلات آب شرب شهری گفت: برنامه‌های نظارت بر پیگیری مشکلات آب شرب شهری سنندج همچنان ادامه داشته و در این راستا اکیپ‌های بازرسی این مرکز بر نحوه شستشو و گند زدائی آب نظارت دارند.

دکتر فلاحی به فعالیت مراکز ۱۶ ساعته تست‌گیری کرونا و انجام غربالگری مرحله سوم اشاره کرد و اظهار داشت: نظارت‌های مستمر بر فعالیت مراکز سرپائی 16 ساعته تست گیری کرونا هر روزه استمرار داشته و عملیات گند زدائی این مراکز با حساسیت خاص صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: طی چهار روز گذشته تعداد 82 مورد تست کرونا از مراجعین به این مراکز انجام شده و همچنین تعداد ۲۰ هزار و ۲۸۹ نفر از همشهریان سنندجی در مرحله سوم مورد غربالگری قرار گرفته اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز