فرماندار اردکان:

برای پیشگیری از ابتلای مردم به کرونا نظارت‌ها بیشتر می‌شود

۱۳۹۹/۰۷/۱۳ - ۱۲:۴۹:۰۴
کد خبر: ۱۰۶۸۴۰۰
برای پیشگیری از ابتلای مردم به کرونا نظارت‌ها بیشتر می‌شود
فرماندار اردکان گفت: به دلیل شیوع موج سوم ویروس کرونا و با توجه به شروع فصل پاییز و همچنین در پیش بودن زمستان و سرد شدن هوا ، ضرورت نظارت بیشتر برای پیشگیری از ابتلای افراد به بیماری کووید - ۱۹ در این شهرستان احساس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "بهروز شهاب یزاد" فرماندار اردکان صبح یکشنبه در نشست ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا و تشدید موارد بازرسی‌ها افزود: با اعلام شرایط اضطراری، از امروز بازرسی و نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی افزایش یافته است .

وی اضافه کرد: خستگی کادر درمان، مشکلات اقتصادی، مشکل تأمین هزینه‌های درمانی و پیشگیری، لزوم نظارت و مراقبت آگاهانه را دوچندان کرده است.

 فرماندار اردکان با بیان اینکه نظارت و بازرسی در حوزه اداره ها و اصناف، بازار و مراکز عمومی افزایش یافت، تصریح کرد : تمامی مراسم های روضه خوانی، برگزاری مجالس ختم قرآن  و ترحیم در فضاهای مسقف ممنوع شد و روضه خوانی فقط در فضای باز و با کسب مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی و با نظارت شبکه بهداشت و درمان امکان پذیر است.

شهابی زاد اظهار کرد: سالن های سینما و تئاتر هم تعطیل شد و برگزاری هرگونه جلسه، نشست و گردهمایی و تجمع افراد تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی با بیان اینکه کارمندان هنگام حضور در اداره حتما از ماسک استفاده کنند و هرگونه تخلف به عهده مدیر واحد مربوطه است، یادآور شد: ورود افراد بدون ماسک به نهادهای دولتی و شرکت ها ممنوع است و هیچ گونه خدماتی به آنها ارایه  نمی شود

همچنین "سید محمد پورهاشمی"، مدیرشبکه بهداشت و درمان اردکان با بیان اینکه سرعت شیوع ویروس کرونا در این شهرستان نگران‌ کننده است ،افزود: مردم را باید به رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی ترغیب کنیم.

به گفته وی در صورت رعایت نکردن دستورهای بهداشتی دانش آموزان و نیروهای مدارس می‌توانند منبع شیوع بیشتر بیماری کووید -۱۹ باشند.

در نشست یاده تشکیل تیم بازرسی و نظارت بر اداره ها و بانک‌ها ، ایجاد سامانه دریافت گزارش مردمی، نظارت ماموران  شهرداری‌ به جلوگیری از پخش مواد غذای نذری و محدود کردن مراسم در آرامستان مورد تاکید قرار گرفت.

همچنین مقرر شد، تیم واحد بازرسی بر فعالیت اصناف، بازار و مراکز عمومی با مسوولیت فرمانداری تشکیل شود و صاحبان واحدهای صنفی مکلف به استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی باشند و فروشگاه‌های بزرگ هم محدودیت‌های تعداد مراجعه‌کنندگان را اعمال ‌کنند.

نظر شما