جوان نقطه تحول ساز جامعه است/ انگیزه و‌ نشاط جامعه دست جوانان است

۱۳۹۹/۰۷/۱۳ - ۱۴:۴۹:۳۳
کد خبر: ۱۰۶۸۵۱۸
جوان نقطه تحول ساز جامعه است/ انگیزه و‌ نشاط جامعه دست جوانان است
امام جمعه مشهد گفت: جوان می تواند نقطه ی تحول جامعه باشد .

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، آیت الله علم الهدی در دیدار با مجمع جوانان استان خراسان‌ رضوی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما که به پیروزی رسید ، جریان انقلاب به دست جوانان بود . تمام فرماندهان دفاع مقدس در ۸ سال جنگ تحمیلی جوان بودند. اینگونه بود که جوانان توانستند خود را نشان دهند و به پیروزی برسند. علما همیشه در بخش های اصلی در کنار جوانان بودند .جوانان با احساس مسئولیتشان وارد میدان عمل شدند و با وجود تمام موانع کارشان را انجام دادند همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند : مانع رشد جوانان نشوید . وقتی جوان کار را به دست بگیرد، زمان و خلاقیت بیشتری برای مدیریت دارد . مثل شما جوانان عزیز که با تشکیل مجمع جوانان احساس مسئولیت کردید و وارد میدان عمل شدید . قطعا زمانی که جوان وارد میدان مسئولیت و مدیریت شود رشد بسیار سریع تر صورت خواهد گرفت .مسئله ی اصلی آن است که جوان خودش وارد عرصه اجتماعی و سیاسی شود.وقتی جوان توان و مهارت خودش را نشان بدهد قطعا در بخش های مختلف از او استفاده می شود .

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند منظور من از جوان گرایی به معنای پیرستیزی نیست بلکه مقصود آن است که نیرو و قوای جوانی در عرصه های مختلف وارد شود و کشور را اداره کند . این درست نیست فردی که بسیار کارآمد است را کنار بگذاریم فقط به این علت که سنش زیاد است. جوان گرایی را ابتدا باید خود جوانان باور کنند . مجمع شما باید به جوانان خود باوری را تلقین کند تا وارد میدان عمل و مسابقه شوند و رقابت ایجاد کنند .در همه مسائل باید جوانان جلو بیایند و خودشان را نشان دهند . ما امروز در میدان عملیاتی فضای بسیار گسترده ای داریم که مستلزم حضور جوانان است ، کار فقط فضای مدیریتی نیست .

عضو مجلس خبرگان تصریح کرد: در دفاع مقدس جوانانی داشتیم که ۴۸ ساعت غذایی نمی خوردند و در حال عملیات بودند و این هنر جوان است .هنر باید در عرصه ی میدان جهاد شکوفا شود تا نیرو و انگیزه جوانی بیشتر شود . انگیزه و نشاط جامعه دست جوانان است ، روند زندگی برای فعالیت جوان باید اصلاح شود و شما عزیزان به جوانان مهارت بیاموزید و کار برای او ایجاد کنید . هنر را در تشکل کارآموزی ایجاد کنید . اگر در مجمع جوانان صرفا هنر را بدون کار به جوان بیاموزید هیچ رشدی در جامعه ایجاد نخواهد شد . خانه جوانان باید مرکز فعالیت ، کار و تلاش برای جوانان باشد و کار آفرینی کند .

امام جمعه مشهد در پایان بیان کرد: جوان می تواند نقطه ی تحول جامعه باشد . الان شما عزیزان باید دانش آموزان بی بزاعت را که به خاطر فقر ترک تحصیل کردند را شناسایی و در کنار تحصیل برای او کار مفید ایجاد کنید . مطلب دیگری که می تواند یکی از مهم ترین کارهای مجمع جوانان باشد بحث دینداری جوان است ، می توانید از امکانات دین برای رشد صالح جامعه بیشتر استفاده کنید و انشاالله در کار ، تلاش ، فعالیت و بهره گیری از امکانات دینی الگویی برای جوامع باشید . از شما جوانان دغدغه مند تشکر می کنم و دعا می کنم انشاالله موفق باشید .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز