مدیرکل امور مالیاتی لرستان:

تمامی جایگاه‌داران سوخت مشمول مالیات بر ارزش افزوده می‌شوند

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۰۰:۱۹:۰۹
کد خبر: ۱۰۶۸۶۶۵
تمامی جایگاه‌داران سوخت مشمول مالیات بر ارزش افزوده می‌شوند
هادی ملکشاهی گفت: کارمزد و مالیات و عوارض ارزش افزوده جایگاه داران در قیمت‌های تکلیفی فرآورده‌های نفت وگاز لحاظ شده است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ ملکشاهی در این خصوص به رسانه ها ،اظهار کرد: با عنایت به مفاد قانونی مالیات بر ارزش افزوده در خصوص مشمولان مرحله هشتم اجرای نظام مالیات بر ارزش افزوده؛ کلیه جایگاه داران سوخت (فرآورده‌های نفت و گاز) که تاکنون برای اجرای قانون فراخوان نشده‌اند، مشمول اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از ابتدای سال ۱۳۹۹ می باشند.

او افزود: اشخاص مشمول این فراخوان، از تاریخ یکم فروردین ماه ۱۳۹۹ مکلف به اجرای تکالیف مقرر در قانون می‌باشند.

ملکشاهی تصریح کرد: اشخاص مذکور که بعد از تاریخ اجرای فراخوان نیز ایجاد، تاسیس و به ثبت می رسند و یا شروع به انجام فعالیت می کنند، در صورت فعالیت با هر حجم از فروش و یا درآمد (کالا و خدمت) مشمول اجرای قانون از تاریخ شروع فعالیت می باشند.

او بیان کرد: کارمزد و مالیات و عوارض ارزش افزوده جایگاه داران در قیمت‌های تکلیفی فرآورده‌های نفت وگاز لحاظ شده است و جایگاه داران اجازه وصول مالیات و عوارض ارزش افزوده مازاد بر قیمت تعیین شده را از خریداران سوخت ندارند.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان عنوان  کرد: فعالان اقتصادی فراخوان شده جهت ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده می‌بایست به سامانه عملیات الکترونیک مالیاتی به نشانی tax.gov.ir مراجعه نمایند.

 

نظر شما