مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

برقراری ۴۴ هزار ارتباط تلفنی با مراکز پیام اورژانس ۱۱۵ در کردستان

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۱۲:۴۹:۳۹
کد خبر: ۱۰۶۸۸۰۰
برقراری ۴۴ هزار ارتباط تلفنی با  مراکز پیام اورژانس ۱۱۵ در کردستان
مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در شهریورماه امسال تعداد تماس های گرفته شده با مراکز پیام اورژانس 115 در این ماه در سطح استان ۴۴ هزار و ۵۳۶ مورد بوده که از این تعداد چهار هزار و ۶۴۱ مورد آن منجر به اعزام آمبولانس و انجام مأموریت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، رضا پیرا با اشاره به ارائه گزارشی از عملکرد اورژانس 115 در شهریور ماه امسال اظهار کرد: در حال حاضر 59 پایگاه جاده ای و شهری و یک پایگاه هوایی و یا واحد اورژانس موتوری در استان فعال است.

وی تعداد تماسهای گرفته شده با مراکز پیام اورژانس 115 را در این ماه در سطح استان را ۴۴ هزار و ۵۳۶ مورد ذکر کرد و گفت: از این تعداد چهار هزار و ۶۴۱ مورد آن منجر به اعزام آمبولانس و انجام مأموریت شده است.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: از تعداد مأموریت‌های انجام شده یک هزار و ۱۱۸ مورد مربوط به حوادث ترافیکی، 697 مورد به حوادث غیرترافیکی و بقیه موارد به سایر موارد از جمله بیماری‌ها مرتبط بوده است.

پیرا در ادامه خاطر نشان کرد: طی مأموریت‌های انجام شده، ۲ هزار و ۷۲۲ مددجو به بیمارستان‌های استان اعزام شده اند که از این تعداد یک هزارو ۲۹۰ مصدوم مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

وی تعداد مأموریت‌های قلبی انجام شده را 278 مورد، تنفسی 163 مورد و اورژانس زنان را 28 مورد ذکر نمود.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در حال حاضر سامانه اتوماسیون راهبری عملیات آمبولانس های اعزام شده به مأموریت ها که باعث تسریع در ارایه خدمات اورژانسی می شود در شهرستان‌های سنندج، کامیاران، دهگلان و دیواندره فعال است، اظهار داشت: تلاش برای راه اندازی این سامانه در سایر شهرستان‌های استان ادامه دارد.

نظر شما