مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان گفت:

افزایش ۲۱ درصدی تخلف صنفی در استان سمنان

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۱۰:۳۷:۳۰
کد خبر: ۱۰۶۸۸۲۱
افزایش ۲۱ درصدی تخلف صنفی در استان سمنان
مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان گفت: تخلف های محرز شده صنفی ناشی از نظارت بر بازار (واحدهای صنفی) این استان در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ سید مهدی برهانی اظهار داشت: یک هزار و ۱۴۲ تخلف واحدهای صنفی استان سمنان در این مدت محرز شده که در مدت مشابه سال گذشته تخلف های محرز شده واحدهای صنفی استان ۸۶۳ فقره بود.

وی بیان کرد: ۹۳۱ فقره پرونده تخلف واحدهای صنفی به ارزش بیش از هفت میلیارد و ۵۲۶ میلیون ریال از ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال در استان سمنان تشکیل شد.

وی تصریح کرد: تشکیل پرونده‌های تخلف واحدهای صنفی استان سمنان نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن با افزایش ۲۱ درصدی همراه بود.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان ادامه داد: ارزش ریالی پرونده‌های تخلف واحدهای صنفی استان تشکیل شده در این مدت، نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن ۱۵۵ درصد افزایش داشت.

برهانی ابراز داشت: ۱۶ هزار و ۵۹ بازرسی به منظور کنترل بازار و حسن انجام کار واحدهای صفنی ۶ ماه ابتدایی سال در استان سمنان انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد بازرسی‌های انجام شده در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن افزایش ۱۰۰ درصدی داشت.

وی با اشاره به رسیدگی شکایات مردمی از واحدهای صنفی استان سمنان، اضافه کرد: یک هزار و ۸۱ مورد شکایت مردمی در خصوص تخلف های واحدهای صنفی در نیمه نخست امسال اعلام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن، ۶ درصد افزایش داشت.

برهانی افزود: ۱۸۶ واحد صنفی متخلف و ۳۴۳ واحد صنفی غیرمتخلف شناخته و ۴۹۷ فقره شکایت منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان تاکید کرد که عمده بازرسی‌ها از واحدهای صنفی این استان به منظور کنترل قیمت‌ها و تنظیم بازار از کالاهای اولویت‌دار و اساسی است.

حدود ۳۰ هزار واحد صنفی در استان ۷۰۲ هزار نفری سمنان وجود دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز