تصویب احداث ۱۰ گرمخانه در مشهد

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۱۳:۵۰:۲۸
کد خبر: ۱۰۶۸۹۹۹
تصویب احداث ۱۰ گرمخانه در مشهد
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد گفت: طبق مصوبه جلسه علنی روز دوشنبه این شورا، شهرداری مکلف است به‌ منظور افزایش کرامت انسانی افراد بی‌بضاعت و بی‌خانمان، حداکثر طی سه ماه نسبت به تامین زمین و احداث ۱۰ گرمخانه اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، بتول گندمی افزود: زمین مورد نیاز از املاک متعلق به شهرداری و با استفاده از ظرفیت سایر ارگان‌های مرتبط از قبیل اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل ورزش و جوانان و بهزیستی یا از طریق تملک املاک و اراضی جدید خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین ساخت گرم‌خانه‌ها با اولویت بهره‌گیری از ظرفیت خیران، تشکل‌های مردم نهاد، کمیته‌های اجتماعی و ستادهای بازآفرینی استان و شهرستان و در صورت عدم تحقق، از محل منابع داخلی شهرداری خواهد بود.

نامگذاری میدانی به نام "خلیج فارس"

تغییر نام یکی از میادین شهر به نام "خلیج فاس" نیز از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز بود.

رییس کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص گفت: خلیج فارس نام دارای اهمیت است که در شهر مشهد مکانی به این نام وجود ندارد.

احسان اصولی افزود: طبق این مصوبه، میدان هفتم ‌آذر در بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی به نام خلیج فارس تغییر می‌یابد.

راه‌اندازی اندیشکده سیاستگذاری شهری

راه‌اندازی اندیشکده سیاستگذاری شهری از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز بود که رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در این باره گفت: به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود، به‌ منظور پاسخگویی به نیازهای مدیریت شهری در زمینه سیاستگذاری شهری و با عنایت به مجوز صادره توسط پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام ، نسبت به دراختیار قراردادن مکان مناسب، ملزومات و خدمات اداری به صورت صلح بلاعوض به مدت پنج سال به اندیشکده سیاست‌گذاری شهری اقدام کند.

گندمی افزود: شهرداری مشهد مکلف است، بار مالی اجرای این مصوبه را در اصلاح بودجه سال ۹۹ و بودجه‌های سنواتی منعکس کند.

 

واگذاری بهره‌برداری از کارخانه نوآوری مشهد

همچنین امروز در مصوبه دیگری به شهرداری مشهد اجازه داده شد، در راستای حمایت از کسب و کارهای نوآورانه و نوپا و فراهم‌ نمودن امکان بهره‌برداری از کارخانه نوآوری مشهد در انتهای بولوار کوثر توسط بخش خصوصی، عمومی و دولتی، نسبت به بهره‌برداری از فضاهای این کارخانه اقدام کند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: طبق این مصوبه به شهرداری اجازه داده می‌شود، مطابق لیست ارایه ‌شده توسط مشاور پروژه، نسبت به تجهیز کارخانه نوآوری مشهد تا سقف ۱۵۰ میلیارد ریال، از محل ردیف اعتباری مربوطه در بودجه شهرداری اقدام و بار مالی آن را در لایحه اصلاح بودجه منعکس کند.

همچنین بر اساس مصوبه دیگری، به شهرداری مشهد اجازه داده‌ شد، به‌منظور ایجاد زیرساخت‌های توسعه نوآوری و فناوری‌های نوین، ترغیب و تشویق واحدهای فناوری و نوآوری از قبیل شرکت‌های دانش بنیان، مراکز رشد، شرکت‌ها و مراکز علمی تحقیقاتی، مراکز شتاب دهنده، مراکز نوآوری، شرکت‌های خلاق و استارتاپی دارای مجوز فعالیت رسمی از نهادهای ذیربط و بهره‌مندی از پتانسیل و ظرفیت‌های آنان در جهت پرداختن به چالش‌ها و محورهای مدیریت شهری، نسبت به ایجاد ناحیه (زون) فناوری و نوآوری اقدام کند.

 

تسویه مطالبات دانشگاه علوم پزشکی

تسویه مطالبات دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز بود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص نیز گفت: طبق این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود، مطالبات دانشگاه علوم پزشکی مشهد بابت املاک واقع در طرح‌های دارای اولویت و دیگر مطالبات آن دانشگاه در سال جاری را تا سقف سه هزار میلیارد ریال، پس از درخواست دانشگاه، از طریق اعطای امتیاز پروانه ساختمانی، تهاتر ملک و سهم‌الشرکه پروژه‌های مشارکتی، انعقاد عقد حواله یا سایر قراردادها با اشخاص ثالث معرفی ‌شده از طرف دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تسویه کند.

گندمی افزود: تسویه نقدی مطالبات دانشگاه باید به میزان حداکثر یک سوم مبلغ کل باشد و شهرداری مکلف است، آثار مالی اجرای این مصوبه را در اصلاح یا تفریغ بودجه سال ۹۹ شهرداری منعکس کند.

 

نظر شما