مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان خبر داد:

افزایش ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت کل استان کردستان به مرز ۹۸ درصد

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۰۹:۱۸:۳۶
کد خبر: ۱۰۶۹۳۰۱
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: هم اکنون 98 درصد از جمعیت کل استان کردستان در بخش شهری و روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان،  احمد فعله‌گری در مورد جمعیت تحت پوشش گاز طبیعی  استان کردستان چنین  توضیح داد:  در حال حاضر ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری استان 100 درصد بوده که 31 شهر گازدار را در بر می گیرد و ضریب نفوذ در جمعیت روستایی 93 درصد است که شامل ساکنان 1334 روستا می باشد.

وی افزود : پروژه های فعال گازرسانی روستایی در حال حاضر 60 پروژه می باشد و مراحل مناقصه گذاری برای انتخاب پیمانکار جهت گازرسانی به 53 روستا نیز در حال انجام است.

وی خاطر نشان کرد: تعداد 1550 روستای استان کردستان از قابلیت  گازرسانی برخوردارست که تا پایان سال 1400 کل این روستاها به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل خواهند گردید.

فعله‌گری  با اشاره به حجم شبکه‌گذاری در سطح استان کردستان افزود: تاکنون 11 هزار و 116  کیلومتر شبکه توزیع گاز در سطح  استان کردستان  اجرا گردیده  که 7 هزار و 653 کیلومتر در روستاها و 3 هزار و 463 کیلومتر در شهرها صورت گرفته است .

 فعله‌گری عنوان کرد: با برخورداری حدود 98 درصد از جمعیت استان کردستان از نعمت گاز طبیعی قفط 2 درصد از مردم از نعمت گاز طبیعی محرومند که عمدتا روستاهای دارای جمعیت زیر 20 خانوار و برخی ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه شهرها        می باشد .

لازم به ذکر است تعداد 37 پروژه روستایی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت سال و 3 پروژه روستایی به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس  به بهره برداری رسیده است .

 

 

 

نظر شما