مدیرکل امور عشایری استان سمنان:

۱۱ طرح عمرانی ویژه عشایر در استان سمنان افتتاح شد

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۱:۱۰:۰۸
کد خبر: ۱۰۶۹۴۰۵
۱۱ طرح عمرانی ویژه عشایر در استان سمنان افتتاح شد
مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: ۱۱ طرح عمرانی در زمینه آبرسانی به عشایر و دام آنان به مناسبت روز عشایر در استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ مراد خادم ابراز داشت: ۱۴ میلیارد و ۹۲۶ میلیون ریال برای افتتاح ۱۱ طرح مربوط به عشایر استان سمنان در روز عشایر هزینه شد.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۱ طرح افتتاحی استان سمنان در روز عشایر، چهار طرح مربوط به شهرستان شاهرود، ۲ طرح مربوط  به هر یک از شهرستان‌های سمنان و دامغان و یک طرح مربوط به شهرستان‌های مهدیشهر، گرمسار و میامی است.

وی بیان کرد: ۱۱ طرح عشایری افتتاح شده در استان سمنان به مناسبت روز عشایر در زمینه بهسازی چشمه‌ها، لایروبی و مرمت قنات ها ، ساخت منبع ذخیره آب و اجرای خط انتقال آب است.

خادم اضافه کرد: با افتتاح ۱۱ طرح عمرانی استان سمنان در روز عشایر ۱۴۲ نفر از مزایای طرح‌ها برخوردار شدند.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت عشایر استان را تشکیل می‌دهند که بیش از یک میلیون و ۷۴ هزار رأس دام سبک و چهار هزار و ۷۰۰ رأس دام سنگین دارند.

پانزدهم مهرماه از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور و با هدف تکریم فرهنگ روستا و برجسته کردن نقش روستائیان در فرایند توسعه به نام روز روستا و عشایر نامگذاری شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز