در شش ماهه نخست امسال رخ داد؛

۹۳ درصد جرائم سایبری در کردستان کشف شد

۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۴:۰۸:۵۳
کد خبر: ۱۰۷۰۰۳۹
رئیس پلیس فتا استان کردستان اعلام کرد: در شش ماهه نخست امسال 93 درصد جرایم سایبری مختوم به کشف شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، مهدی دانش‎پور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست امسال درصد فراوانی جرایم حوزه سایبری ٢٨ در زمینه تخلفات اخلاقی بوده است، اظهار کرد: در زمینه  جرایم مالی ٥٧ درصد و سایر جرایم نیز ١٥ درصد فراوانی داشته ایم.

وی با ذکر اینکه در قیاس با مدت مشابه سال قبل١٤ درصد افزایش وقوع جرایم سایبری رخ داده است، گفت: در این مدت ١٩ درصد افزایش کشفیات جرم و١٠ درصد افزایش دستگیری و بازداشت نیز داشته ایم.

رئیس پلیس فتا استان کردستان با ذکر اینکه در شش ماهه نخست امسال ٩٣ درصد کشف داشته ایم، تصریح کرد: در حوزه بروز تخلفات مالی مرتبط با رمز پویای یک بار مصرف شاهد کاهش ٤٠ درصدی جرایم بانکی در سطح استان بوده ایم.

دانش‌پور با اعلام اینکه جدیدترین روش‌ها مجرمین در زمینه کلاهبرداری اینترنتی استفاده از ظرفیت سایت دیوار است، گفت: کمبود سواد رسانه‌ای، اعتماد بیجا به فضای مجازی و سهل‌انگاری سه عامل مشکل ساز در زمینه بروز تخلفات سایبری است.

وی با درخواست اینکه مردم عکس، فایل و فیلم های شخصی را در گوشی‌هایی که متصل به اینترنت است ذخیره نکنند، افزود: افراد در سریعترین زمان ممکن اطلاعات شخصی خود را به فضای ذخیره سازی دیگری همچون رم جانبی و سیستم خانگی که متصل به اینترنت نیست، منتقل کنند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان با بیان اینکه مردم نسبت به فعال کردن اس ام اس بانک خود اقدام کنند، یادآور شد: مردم موارد تخلفی را به پلیس فتا ارجاع داده تا نسبت به رسیدگی به آنها در اسرع وقت اقدام شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز