نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد:

افزایش حق آبه کردستان یکی از مهمترین مطالبات مردمی است

۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۴:۰۸:۱۷
کد خبر: ۱۰۷۰۰۸۴
افزایش حق آبه کردستان یکی از مهمترین مطالبات مردمی است
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد:افزایش حق آبه استان از مهمترین مطالبات این حوزه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سنندج، محسن فتحی در سخنرانی مراسم گرامیداشت روز روستا و عشایر که با محوریت جشنواره کشمش طاینه و یمینان برگزار شد، کشاورزی را مسیری روشن برای توسعه اقتصادی کردستان عنوان کرد و گفت: با وجود ظرفیت های بالای کشاورزی در کردستان، گلایه های به حق کشاورزان در خصوص کمبود ها و نبود زیرساخت پابرجاست.

وی با اشاره به سهم ناچیز کشاورزی کردستان از تخصیص منابع آبی، افزایش حق آبه استان را از مهمترین مطالبات این حوزه عنوان کرد.

فتحی گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و واحدهای بسته بندی می تواند علاوه بر ایجاد اشتغال، سودآوری کشاورزی در استان را چند برابر کند.

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، برگزاری جشنواره ها و مراسمات مختلف را گامی مهم برای معرفی و صادرات محصولات باغی در سطح شهرستان کامیاران دانست و افزود: کامیاران می تواند قطب گردشگری کشاورزی در غرب کشور باشد و نیازمند آن معرفی این محصولات است.

وی از مدیران استانی و شهرستانی خواست انجام پروژه های آنتن دهی، طرح هادی و همچنین تخصیص منابع آبی مناسب برای کشاورزی روستای طاینه را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز