امام جمعه یزد:

تنها راه ایستادگی در برابر تحریم‌ها استقلال اقتصادی است

۱۳۹۹/۰۷/۱۸ - ۱۹:۳۹:۵۰
کد خبر: ۱۰۷۰۷۲۲
تنها راه ایستادگی در برابر تحریم‌ها استقلال اقتصادی است
نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: تنها راه ایستادگی در برابر تحریم‌ها استقلال اقتصادی با استفاده از نخبگان بومی است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "آیت‌الله محمدرضا ناصری" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد گفت: انقلاب اسلامی ایران در مسیر قیام عاشورا و اهداف امام حسین (ع) ایجاد شده است، اظهار کرد: هر کس ‌دل در گرو انقلاب داشته باشد در مسیر امام حسین و شهدای دشت نینوا قرار دارد.

امام جمعه یزد افزود: ایستادگی در برابر استکبار اصلی‌ترین درس عاشورا به انسان‌های آزاده و مسلمان است.

وی  با اشاره به توطئه‌های شوم دشمنان دین و نظام اسلامی علیه امنیت و توسعه جامعه اسلامی، گفت: توجه به ظرفیت‌های بومی مهمترین رسالت مسئولان برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه اقتصادی و توطئه‌های مختلف فرهنگی و سیاسی است.

وی افزود: اگر مردم و مسوولان با همکاری و همدلی در سایه روحیه انقلابی و مدیریت جهادی تلاش کنند بسیاری از مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور حل و فصل می‌شود.

آیت الله ناصری اخلال در بازار فروش نفت را از جمله دشمنی‌های استکبار جهانی علیه اقتصاد ایران دانست و تصریح کرد: تنها راه ایستادگی در برابر تحریم‌ها استقلال اقتصادی با استفاده از نخبگان بومی است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این‌که عصر امروز زمانی است که مسئولان باید جوانان و نخبگان بومی را بیش از پیش تقویت کنند، ادامه داد: ایران مهد جوانان نخبه، متعهد، متدین و کارآمد است.

وی امید به انتخابات آمریکا و تحولات سیاسی کشورهایی نظیر فرانسه را ناامیدی محض دانست و بیان کرد: مدیریت جهادی فارغ از هرگونه سیاسی‌بازی و حزب‌گرایی موثرترین راهکار توسعه اقتصادی و همه جانبه کشور است.

امام جمعه یزد با بیان این‌که اصلاح نظام بانکی از دیگر ضرورت‌های اجرایی برای برون رفت از چالش‌های اقتصادی فعلی است، گفت: سرمایه گذاران بخش خصوصی هم باید بجای تقویت کشورهای خارجی با سرمایه‌گذاری داخلی اقتصاد کشور را تقویت کرده و مسئولان هم باید با تمام توان از آنها حمایت کنند.

ناصری‌یزدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت حمایت از صنعت نساجی در استان یزد و دیگر استان‌های کشور، تأکید کرد: راه‌اندازی کارگاه‌های تولید پارچه و لباس از جمله راهکارهای موثر برای ایجاد اشتغال پایدار و رفع بخشی از چالش‌های اقتصادی کشور است. ایجاد این کارگاه‌ها هرچند کوچک به خاطر ظرفیت‌های خوبی که از گذشته در صنعت نساجی و پوشاک یزد وجود داشته نقش مهمی در خودکفایی و کمک به اقتصاد خانوارهاست.

وی همچنین با اشاره به گرانی ها گفت: برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و معیشتی و شکست دادن تحریم‌ها باید نظارت‌ها بر نحوه توزیع کالاها و اجناس ضروری مردم توسط مسئولان بیشتر صورت گیرد.

نظر شما