رئیس پلیس آگاهی استان البرز خبرداد:

انهدام باند جاعلان سابقه دار، با شگرد کفالت از زندانیان

۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۰۹:۳۰:۳۳
کد خبر: ۱۰۷۰۸۶۱
انهدام باند جاعلان سابقه دار، با شگرد کفالت از زندانیان
رئیس پلیس آگاهی استان البرز از شناسایی و دستگیری اعضای باند جاعلان سابقه دار که با صدور اسناد جعلی اقدام به ضمانت متهمان در استان های البرز و تهران کرده و از خانواده های آن ها کلاهبرداری می کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، سرهنگ محمد نادربیگی  اظهار کرد: در پی ارجاع پرونده های متعدد از دادسرای کرج به پلیس آگاهی استان البرز مبنی بر جعل حکم کارگزینی و فیش حقوقی، به منظور ضمانت از متهمان و زندانیان بلافاصله بررسی موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس  قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان با انجام اقدامات گسترده پلیسی و انجام تعقیب و مراقبت های شبانه روزی، موفق به شناسایی محل های تردد، نوع فعالیت و تعداد افراد این باند شده و با هماهنگی مقام قضائی در چندین عملیات جداگانه هر 4 متهم را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان  تعداد زیادی اسناد و مدارک جعلی از قبیل فیش حقوقی، حکم کارگزینی، سفته های بانکی و چک پول های جعلی کشف شد.

وی بیان داشت: متهمان که همگی دارای سوابق کیفری متعدد هستند، پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرم خود مبنی بر جعل مدارک و فیش حقوقی  و از آن طریق ضمانت متهمان پرونده های قضائی در دادسراهای مختلف تهران، شهریار، رباط کریم و کرج اعتراف کردند .

سرهنگ نادربیگی در خصوص شیوه و شگرد متهمان افزود: سردسته این باند با تهیه مهر،نمونه حکم کارگزینی و فیش حقوقی، اقدام به جعل تعدادی مدارک به نام افراد مختلف کرده و همدستانش نیز با با راهنمایی های نامبرده برای افراد مختلف حکم کارگزینی و فیش حقوقی جعلی به نام یک شرکت صوری تهیه و با گشت زنی و رفت و آمد جلوی دادسراها و دادگاه های مختلف اقدام به شناسایی خانواده متهمان که نیاز به ضامن و کفیل داشتند کرده و در قبال گرفتن 20 تا 50 میلیون ریال وجه نقد بستگی به نوع جرم و میزان وجهی که خانواده ها حاضر به پرداخت آن بودند و دریافت سفته بانکی اقدام به کفالت وی می کردند .

وی افزود : متهمان تا کنون به  25 فقره ضمانت و کفالت با مدارک جعلی با این روش و تهیه و توزیع چک پول های تقلبی اعتراف کردند .

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان این که تا کنون 18 نفر از مال باختگان شناسایی شده اند گفت : متهمان پس از انتقال به دادسرا با قرار وثیقه قانونی روانه زندان شدند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز