نیازمند ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار جهت ساماندهی سایت های پسماند استان کردستان

۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۰:۳۸:۱۱
کد خبر: ۱۰۷۰۹۱۳
نیازمند ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار جهت ساماندهی سایت های پسماند استان کردستان
فریبا رضایی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: جهت ساماندهی و برون رفت از وضعیت فعلی سایت های پسماند شهری و روستایی در استان کردستان به حداقل 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، فریبا رضایی به گستردگی وظایف حفاظت محیط زیست در استان اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین چالش ها و مشکلات زیست محیطی،  وضعیت نامناسب سایت ها و جایگاه های پسماند و زباله ها است که علی رغم پایش ها و پیگیری های مستمر این اداره کل به وضعیت قابل قبولی دست نیافته ایم.

رضایی ادامه داد: برای رفع این مشکلات که مستقیماً با بهداشت عمومی مردم ارتباط دارد به 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که اگر با مدیریت  و تولیت خود محیط زیست به مرحله اجرا درآید و ساماندهی شود کمک موثری با قطعیت بیشتر به حل معضلات خواهد شد.

وی به عدم مسؤولیت پذیری زیست محیطی بعضی از ادارات اشاره کرد و تأکید کرد: مسایل زیست محیطی اغلب حفظ بهداشت عمومی، عدالت در بهره برداری از انفال و سرمایه های ملی را شامل می شود و این باید در اولویت کاری دستگاه های مرتبط قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان به وضعیت هوای استان اشاره کرد و از کمبود ایستگاههای آنلاین پایش هوا خبرداد و تجهیز  وتکمیل استان را به این دستگاه ها برای پوشش حداکثری خواستار شد.

وی همچنمین خودروهای فرسوده را از مهمترین عوامل آلودگی شهرهای استان برشمرد و گفت: خوشبختانه در 4 ماه گذشته با پیگیری های این اداره کل و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان موفق به عرضه بنزین با کیفیت استاندارد یورو 4 شده ایم که امیدواریم تأثیر مثبتی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد و به حد مجاز انتشار آلاینده ها نزدیک شویم.

رضایی با معرفی مناطق تحت مدیریت همچون 5 منطقه حفاظت شده، دو اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و مناطق شکار ممنوع ، کردستان را جزو مناطق مهم زیست محیطی به لحاظ کثرت تنوع گونه های گیاهی و جانوری معرفی کرد.

در ادامه نماینده ولی فقیه در استان کردستان اربعین حسینی و ایام محرم وصفر را تسلیت گفت  و از شجاعت و قاطعیت مدیران اجرایی در استان تجلیل کرد و خاطرنشان کرد: دفتر ایشان آماده همکاری برای رفع مسایل و مشکلات زیست محیط زیستی را دارد.

حجت السلام والمسلمین حاج آقا پور ذهبی اظهار داشت: با توجه به شناخت اجمالی، سازمان حفاظت محیط زیست را از ارگان های مهم و حائز اهمیت می دانم و از منافع محیط زیست استان که زیرساخت های توسعه هستند صیانت خواهیم کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز