رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان خبرداد:

‍برداشت ۲ هزار و ٢٠٠ تن زیتون از سطح باغات بارور زیتون لرستان

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۰۰:۱۷:۵۶
کد خبر: ۱۰۷۱۳۵۴
‍برداشت ۲ هزار و ٢٠٠ تن زیتون از سطح باغات بارور زیتون لرستان
اسفندیار حسنی مقدم از برداشت ۲ هزار و ٢٠٠ تن زیتون از سطح ۵۳۰ هکتار باغات بارور زیتون استان لرستان.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛  حسنی مقدم در جریان بازدید از باغات زیتون تیپ ۵۷ حضرت ابوالفضل علیه السلام خرم آباد اظهار کرد:  سطح باغات زیتون در استان لرستان  ۶۰۰ هکتار می باشد که از این مقدار 530 هکتار بارور و ۶٠ هکتار هنوز به مرحله باردهی نرسیده و از این سطح  مقدار ٢ هزار و ۲۰۰ تن زیتون از ارقام مختلف روغنی و کنسروی برداشت می گردد.

او  متوسط عملکرد در هر هکتار زیتون را بین  ٤/٥ تا ۵ تن  اعلام کرد و افزود:  بیشتر این مقدار تولید توسط مجموعه تیپ ۵۷ حضرت ابوالفضل "علیه السلام"روغن‌کشی و به بازار عرضه می شد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان تصریح کرد: به منظور توسعه کشت زیتون در سال جاری در سطح  ۵۰ هکتار چاله کنی انجام شده و به زودی  ارقام جدید و تجاری کاشت نهال صورت خواهد گرفت.

او توصیه های فنی از قبیل هرس به موقع ،تغذیه مناسب ، استفاده از ارقام پر محصول و تجاری ، اجرای آبیاری قطره ای و سایر مسایل فنی را  ارائه کرد وگفت:  جهت برداشت مکانیزه زیتون  سازمان جهاد کشاورزی  لرستان تسهیلاتی  جهت خرید "شیکر" برداشت زیتون به متقاضیان اعطا می کند.

حسنی مقدم ب  به متقاضیان کشت زیتون توصیه کرد : با توجه به نیاز کم‌آبی و مقاوم بودن زیتون به خشکی و همچنین با توجه به کمک های مشارکتی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در تأمین نهال و انجام چاله کنی  نسبت به احداث باغات زیتون در اراضی شیب دار و کم بازده اقدام نمایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز