استاندار کردستان تاکید کرد؛

آب شرب سالم و با کیفیت، حق مردم سنندج است

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۱۰:۴۳:۲۵
کد خبر: ۱۰۷۱۴۶۷
آب شرب سالم و با کیفیت، حق مردم سنندج است
استاندار کردستان ضمن اذعان به مشکل چند ساله طعم بوی آب شرب سنندج در این فصل، تاکید کرد: مردم حق دارند از آب شرب سالم و با کیفیت بهره مند باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان،  بهمن مرادنیا در جلسه بررسی وضعیت آب شرب سنندج و ارائه گزارش عملکرد شرکت آبفای استان در خصوص رفع مشکل آب این شهر، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی کشور که مردم با مشکلات بسیاری روبرو هستند، تامین آب شرب باکیفیت، حداقل کاریست که حاکمیت می تواند برای مردم انجام دهد. 


وی در این جلسه که با حضور مدیر نظارت بر بهره برداری آب و فاضلاب کشور برگزار شد، تاکید کرد: باید گزارشی دقیق از نتیجه مطالعات و بررسی های انجام شده توسط شرکت مشاور به وزیر نیرو ارائه شود تا اتخاذ تصمیمی اساسی اتخاذ و اقدام موثری برای جلوگیری از تکرار مشکل طعم و بوی نامطبوع آب شرب سنندج انجام شود. 


مرادنیا یادآوری کرد: سال گذشته بحث انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج مطرح شد اما کاری که تا امروز انجام شده فقط به لحاظ روانی بر جامعه تاثیر داشته و عملا انتقال انجام نشده است. 


به گفته استاندار، حذف ورود فاضلاب روستایی به سد وحدت سنندج، اقدام دیگری بود که سال گذشته قرار بود انجام گیرد ودبودجه نیز به آن تخصیص یافت اما این مهم نیز هنوز به طور کامل انجام نشده است. 


در این جلسه همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به اینکه تصفیه خانه سنندج به عنوان پایلوت کشوری حذف طعم و بوی آب انتخاب شده خاطرنشان کرد: تصفیه خانه شماره یک نیازمند تجهیزات جدید است و قرار شده تجهزات ازن زنی در اولویت باشد. 


شهرام ملکی در این خصوص افزود:‌ یک ماه آینده برای ازن زنی مدت زیادی است درخواست ما این است که با کار شبانه روزی، این مدت به یک هفته کاهش یابد چراکه مردم کم طاقت تر شده اند و انتقال آب سد آزاد نیز نمی تواند به سرعت این مشکل را حل کند. 
شایان ذکر است، کارشناسان، راه حل قطعی رفع طعم و بوی آب شرب سنندج را انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج و همچنین اجرای سند راهبردی بهبود کیفی منابع آب شرب می دانند. 


مغذی شدن آب سد وحدت و رشد جلبک ها، ریختن فاضلاب روستایی و پساب های کشاورزی و همچنین کم شدن آب سد و برداشت از عمق پایین تر ذخیره سد، از جمله دلایل نامرغوبیت آب شرب سنندج است که البته تاثیری بر سلامت آب ندارد و فقط استانداردهای ثانویه را کاهش داده و موجب طعم و بوی نامطبوع آب شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز