کاهش ۴۷ درصدی حوادث جاده ای در استان کردستان

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۱۳:۰۶:۴۸
کد خبر: ۱۰۷۱۵۷۸
کاهش ۴۷ درصدی حوادث جاده ای در استان کردستان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: از ابتدای امسال تا ۱۵ مهر، ۲۲۱ حادثه در استان روی داده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۷ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، پیام جلالی مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان اظهار داشت: از این تعداد ۱۷۲ مورد حوادث جاده‌ای بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از ۴۰ درصد کمتر شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۱۷ مورد حادثه کوهستان روی داده و نسبت به پارسال بیش از ۳۰ درصد بیشتر است، افزود: در همین مدت هشت مورد آتش‌سوزی مراتع در استان رخ داده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۳۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان، تعداد حادثه ‌دیدگان در مدت ذکر شده را ۶۶۵ نفر و میزان تغییر آن نسبت به سال گذشته را ۶۶ درصد اعلام کرد و یادآور شد: در همین مدت ۶۲۲ نفر بر اثر حوادث مختلف مصدوم شدند ضمن اینکه تعداد فوتی‌ها ۴۳ نفر بود که در مقایسه با سال گذشته بیش از ۱۸ درصد کاهش دارد.

جلالی اضافه کرد: امسال تا ۱۵ مهر، هشت مورد آتش سوزی جنگل و مرتع، ۱۷۲ مورد حوادث جاده‌ای، پنج مورد خدمات حضوری، یک حادثه دریایی - ساحلی، یک حادثه رعد و برق، پنج مورد ریزش آوار، ۱۲ حادثه شهری و ۱۷ حادثه کوهستان در این استان روی داده است.

وی گفت: در آتش سوزی جنگل و مرتع ۶ نفر، حوادث جاده‌ای ۵۹۲ نفر، خدمات حضوری پنج نفر، دریایی - ساحلی یک نفر، رعد و برق یک نفر، ریزش آوار ۱۸ نفر، حوادث شهری و کوهستان هرکدام ۲۱ نفر دچار حاثه شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان آمار آسیب دیدگان ناشی از حوادث را ۶۲۲ نفر اعلام کرد و افزود: ۶ نفر در حادثه آتش‌سوزی مراتع، ۵۵۵ نفر در حوادث جاده‌ای، خدمات حضوری پنج نفر، رعد و برق یک نفر، ریزش آوار ۱۷ نفر، شهری ۲۱ و کوهستان ۱۷ نفر آسیب دیدند.

جلالی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا ۱۵ مهرماه ۱۳۲ نفر توسط نیروهای این جمعیت نجات یافتند، تاکید کرد: آمار نجات یافتگان در حوادث آتش‌سوزی جنگل و مراتع ۲ نفر، حوادث جاده‌ای ۱۱۲ نفر، خدمات حضوری چهار نفر، ریزش آوار یک نفر، شهری هشت و کوهستان پنج نفر است.

وی با بیان اینکه در مدت ذکر شده ۲۴۴ تیم عملیاتی(۷۳۷ نفر) برای حوادث گوناگون اعزام شدند، یادآور شد: در این عملیات‌ها ۱۵۲ آمبولانس اعزام، یک مورد اطفا حریق  و ۴۹ مورد عملیات رهاسازی انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان اظهار داشت: میانگین زمان اطلاع‌رسانی حوادث جاده‌ای از زمان وقوع حادثه تا اطلاع به این جمعیت یک ساعت و ۱۲ دقیقه و ۲۳ ثانیه و میانگین زمان حضور در صحنه عملیات حوادث جاده‌ای از اطلاع به جمعیت تا حضور در صحنه ۱۰ دقیقه و هشت ثانیه است.

جلالی اضافه کرد: در مدت ذکر شده (ابتدای امسال تا ۱۵ مهر) میانگین مدت زمان عملیات در حوادث جاده‌ای نیز از آغاز تا پایان عملیات یک ساعت و ۱۴ دقیقه و ۵ ثانیه است.

جمعیت هلال احمر در کردستان ۱۲۰ تیم عملیاتی آماده بکار و بیش از ۶ هزار نفر عضو داوطلب دارد. ۱۳ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در نقاط مختلف این استان فعال است و به مردم خدمات می‌دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز