مهمترین مصوبات جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در لرستان اعلام شد؛

استفاده اجباری از ماسک / برخورد قانونی با متخلفین احتمالی / تعطیلی مدارس لرستان تا دوهفته

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۱۲:۱۴:۵۲
کد خبر: ۱۰۷۱۶۰۹
استفاده اجباری از ماسک /   برخورد قانونی  با متخلفین احتمالی  / تعطیلی مدارس لرستان تا دوهفته
کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا مهمترین مصوبات جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا لرستان را اعلام کرد.

 به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛  ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در  لرستان مصوبات  این جلسه را که شامگاه گذشته به ریاست استاندار لرستان و با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان برگزار شده بود به شرح ذیل  اعلام کرد :

۱- مقررگردید کلیه ادارات، سازمانها، بانکها، موسسات دولتی و غیر دولتی، دانشگاهها و مؤسسات آموزشی و ... در سطح استان از روز دوشنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۷/۲۱ لغایت روز یکشنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۷/۲۷ با پنجاه درصد ظرفیت (حضور نیروها به صورت یکروز درمیان ) فعالیت داشته باشند.

۲- مقرر گردید به مدت دو هفته از تاریخ ابلاغ مصوبه، آموزش در کلیه مدارس سطح استان به صورت غیر حضوری برگزار گردد. بدیهی است در مناطق روستایی نیز در مدت یاد شده اصل بر آموزش غیر حضوری می باشد، مگر در مناطقی که از نظر دانشگاه علوم پزشکی مشکلی در تشکیل کلاسها به صورت حضوری وجود نداشته باشد.

۳- مقرر گردید اداره کل صمت با همکاری تعزیرات، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، بازرسی استانداری و ... نسبت به نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در سطح استان اقدام و در صورت عدم رعایت قوانین با متخلفان احتمالی برخورد قانونی به عمل آید.

۴- استفاده از ماسک برای کلیه افراد جامعه اعم از اصناف، کسبه، کارمندان دولتی و خصوصی، ارباب رجوع و ... اجباری بوده و در صورت مشاهده با متخلفین احتمالی طبق قوانین اعلامی از سوی ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

۵- مقرر گردید با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا در استان، کلیه دستگاههای ذیربط نسبت به تعطیل نمودن مراکز تجمعی غیر ضروری مانند: باشگاههای ورزشی، هتل ها، مراکز اقامتی، اماکن متبرکه و... به مدت دوهفته اقدام و در صورت مشاهده با متخلفین احتمالی برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

۶- مقرر گردید دانشگاه علوم پزشکی با همکاری نیروی انتظامی، بسیج و ... نسبت به تشکیل گشت ارشاد سلامت جهت اطلاع رسانی و نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در سطح استان اقدام نمایند.  

۷-  برگزاری هرگونه مراسم تشییع و خاکسپاری مشتمل بر تجمع که با اعلام قبلی ( درج در آگهی ترحیم و بنر ) صورت پذیرد ممنوع بوده و خانواده ها ملزم به تشییع متوفی فقط با حضور  اعضاء درجه یک و رعایت پروتکل های بهداشتی و اصول فاصله گذاری اجتماعی می باشند.

 در این خصوص نیروی انتظامی برخورد قانونی لازم را با متخلفین به عمل خواهد آورد.

۸- مقرر گردید برگزاری هرگونه مراسم جشن و یا عروسی ( بعد از پایان ماه صفر) تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و در صورت مشاهده با متخلفین احتمالی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز