فراخوان شناسایی شهدای امدادگر استان یزد و جمع آوری اسناد و آثار امدادرسانی در دفاع مقدس

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۱۵:۴۴:۵۳
کد خبر: ۱۰۷۱۷۰۳
فراخوان شناسایی شهدای امدادگر استان یزد و جمع آوری اسناد و آثار امدادرسانی در دفاع مقدس
​جمعیت هلال احمر استان یزد با هدف تدوین کتاب شهدای امدادگر استان یزد با موضوع نقش هلال احمر و امداد رسانی در دفاع مقدس، شناسایی شهدای امدادگر و همچنین اسناد و آثار فعالیت‌ها و رویدادهای مرتبط با این جمعیت را جمع آوری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "محسن حرازی زاده مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت:  در این فراخوان از عموم مردم شهید پرور استان یزد به ویژه خانواده های معظم شهدای ۸ سال دفاع مقدس، جانبازان، آزادگان سرافراز که مستندی از امدادرسانی در دفاع مقدس، نقش هلال احمر در دفاع مقدس ، آثار فعالیت ها و رویدادهای مرتبط با این جمعیت و شناسایی شهدای امدادگر استان را دارند دعوت شده است که مدارک و مستندات خود را به روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان ارسال کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت : این اقدام برای حفظ و ثبت آثار و مستندات و چگونگی امدادرسانی و خدمت به مجروحان در مراکز درمانی در جبهه و پشت جبهه طی سالهای دفاع مقدس توسط امدادگران صورت می گیرد.

وی در پایان افزود: پس از شناسایی کلیه شهدای امدادگر استان، آثار شهدا، مستندسازی شده و در یادواره شهدای امدادگر استان یزد ارائه خواهد شد.

روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد  شرایط جمع آوری این اسناد را در  محورهای زیر به این شرح اعلام کرد:

خانواده هایی که مدارکی از شهید خود که بعنوان امدادگر در 8 سال جنگ دفاع مقدس حضور و به درجه شهادت رسیده اند جهت ثبت در لیست و کتاب شهدای امدادگر استان اسناد و مدارک خود را به هلال احمر استان ارسال نمایند.

اسناد و آثار مکتوب شامل: دست نوشته رزمندگان، شهدا و آزادگان، ایثارگران، خاطرات و یادداشت های روزانه، زندگی نامه، وصیت نامه شهدا، مدارک شخصی رزمندگان و شهدا و ایثارگران جبهه های جنگ، پشت جبهه، مقاومت های مردمی، گردان ها و یگان های نظامی و ... که در آن به نقش هلال احمر ، امدادرسانی در 8 سال جنگ دفاع مقدس ، نحوه امدادرسانی طی دوران دفاع مقدس اشاره شده باشد. 

 اسناد و آثار غیر مکتوب شامل: فیلم، عکس، نگاتیو از جبهه های جنگ، پشت جبهه، مقاومت های مردمی، گردان ها و یگان های نظامی که در امدادرسانی و قش هلال احمر در دفاع مقدس مشارکت داشته اند.

 تجهیزات و ملزومات انفرادی مربوط به شهدا، آزادگان و رزمندگان عزیزکه مربوط به هلال احمر و امدادرسانی باشد.

گفتنی است آثار ارسالی به نام  صاحبان اثر در موزه و کتاب در دست انتشار درج خواهد شد. اصل کلیه مدارک بعد از نسخه برداری و احراز اصالت آثار، اسناد و مدارک، به نحو شایسته ای عودت خواهد شد.

دارندگان آثار تا پایان اسفند ماه ۱۳۹۹ فرصت دارند این آثار را به نشانی یزد ، قاسم آباد بلوار فردوسی ، جمعیت هلال احمر استان یزد واحد روابط عمومی ، کد پستی 8916154411 ارسال کنند، یا با تلفن 38218499 تماس حاصل فرمایند.

ضمنا علاقه مندان می توانند اسناد خود را از طریق پست الکترونیکی  helalyazd96@gmail.comنیزارسال نمایند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز