استاندار کردستان بیان کرد :

تأکید بر حمایت مسئولان از بخش خصوصی

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۱۷:۵۴:۳۳
کد خبر: ۱۰۷۱۸۱۰
تأکید بر حمایت مسئولان از بخش خصوصی
استاندار کردستان به شرایط اقتصادی کشور و آسیب کرونا به بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: مدیران و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند با تمام توان از بخش خصوصی حمایت کرده و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، در سی و هشتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ابتدا رئیس اتاق بازرگانی استان به کمک‌های جمع آوری شده توسط تولید کنندگان و صادرکنندگان استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای شیوع کرونا در ۶ مرحله لوازم بهداشتی برای پرسنل بیمارستان‌ها و همچنین کمک به اقشار آسیب دیده جامه خریداری و توزیع شده است .

محمددره وزمی مدیرکل صمت نیز گفت: در این ایام ۵ واحد تولیدی مواد ضد عفونی با تولید ۱ میلیون بطر و ۷ واحد تولیدی ماسک با تولید ۶۰۰ هزار عدد ماسک توسط بخش خصوصی در کردستان راه اندازی شده است.

دره وزمی افزود: درمجموع صنایع و معادن و فعالین اقتصادی استان ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اسفند ۹۸ تا کنون برای حمایت از پرسنل بیمارستان‌ها و اقشار آسیب دیده از کرونا کمک کرده اند .

صلواتی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز به افراد بیکار شده از تعطیلی مشاغل در شش ماهه اول سال جاری اشاره کرد و گفت: از ۱۳ هزار و ۶۱ متقاضی برای دریافت تسهیلات حدود ۹ هزار نفرمشمول به بانک‌ها معرفی شده اند که تا کنون ۶۰ میلیارد تومان در قالب ۵ هزار و ۴۹۰ پرونده پرداخت شده است .

اعظمی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هم از حمایت قاطع دستگاه قضا از بخش خصوصی و تولید کنندگان واقعی خبر داد و گفت: ۴۰ مصوبه درراستای حل مشکلات اقتصادی تولید کنندگان در کارگروه رفع موانع تولید دادگستری استان به مرحله اجرا رسیده و تا کنون دو کارخانه تعطیل شده به چرخه تولید بازگشته است .

رحیمی نماینده شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس نیز با تاکید بر حمایت‌های هرچه بیشتر دولت از اقشار کم درآمد گفت: طرح حمایت از اقشار آسیب دیده چهار دهک پایین جامعه هفته‌ی آینده در مجلس به رای گذاشته می‌شود و در صورت مصوب شدن در قانون بودجه سال ۹۹ گنجانده شده است .

فرشادان نماینده شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی هم از بانک‌ها انتقاد کرد و گفت: بیشتر بانک‌های استان در پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا سخت گیری کرده اند و بعلاوه می‌توانستند مازاد برآن ۳ هزار و ۹۰۰ میلارد تومان دیگر نیز برای تولید و اشتغال پایدار در کردستان تسهیلات پرداخت کنند، اما با این روند شاهد استفاده استان‌های دیگر از اعتبارات کردستان هستیم .

جعفری معاون اقتصادی استاندار کردستان هم به روند روبه رشد پرداخت تسهیلات در کردستان اشاره کرد و گفت: سال ۱۳۹۸ در مجموع، ۵ میلیارد و ۹۱۶ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده که نسبت به سال قبل‌تر ۳۸ درصد افزایش نشان می‌دهد و این روند در ۶ ماهه اول سال جاری نیز ۴ میلیارد و ۱۸۲ میلیون تومان بوده است .

استاندار کردستان هم در پایان از همه‌ی مدیران استان خواست تا با تلاش مضاعف با تمام قوا از تولد و بخش خصوصی حمایت کنند

وی همچنین به سهمیه ماسک استان اشاره کرد و گفت: ترتیبی اتخاذ شود که قرارداد خرید در استان کردستان منعقد گردد.

 
در پایان این جلسه قرار بود از از ۳۴۱ نفر از پرسنل برجسته‌ی علوم پزشکی در سراسر استان تقدیر شود که لوح تقدیری به نمایندگی از آن‌ها به دانشگاه علوم پزشکی تقدیم شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز