رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود :

۲۰ متخلف حوزه قاچاق چوب و زغال در شهرستان شاهرود دستگیر شدند

۱۳۹۹/۰۷/۲۱ - ۱۰:۱۵:۳۲
کد خبر: ۱۰۷۱۹۹۹
۲۰ متخلف حوزه قاچاق چوب و زغال در شهرستان شاهرود دستگیر شدند
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود از دستگیری ۲۰ متخلف حوزه قاچاق چوب و زغال طی شش‌ماهه سال جاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ محمدرضا کشاورزیان ضمن بیان اینکه طی شش‌ماهه نخست سال جاری ۱۶ فقره چوب تاغ، زغال و محصولات فرعی در شهرستان شاهرود کشف و ضبط‌شده است، ابراز داشت: اکثریت این محموله‌ها که بیش از ۱۵ تن را شامل می‌شود از خودروهای عبوری گرفته‌شده است.
وی از پلمپ دو کوره غیر مجاز زغال تاغ طی شش‌ماهه سال جاری خبر داد و افزود: یگان حفاظت منابع طبیعی در صورت مشاهده هر گونه تخلف شامل قطع درخت، بوته کنی در مراتع آتش‌سوزی و موارد متعدد دیگر ضمن جلوگیری از بروز این تخلفات برابر مقررات و ضوابط، با انجام وظیفه متخلفان را تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان  شاهرود بابیان اینکه طی مدت مذکور ۱۱ حریق کوچک و بزرگ در حوزه شهرستان به وقع پیوسته است، ابراز داشت: متأسفانه در این حوادث بالغ‌بر ۱۰ هکتار مراتع شهرستان شاهرود در آتش سوخت که این حریق‌ها ضمن بروز خسارات جبران‌ناپذیری در طبیعت باعث از بین رفتن گونه‌های گیاهی و جانوری، تخریب و کاهش حاصلخیزی خاک، مستعد شدن عرصه برای حرکت سیلاب‌های ویرانگر می‌شود.
کشاورزیان ضمن بیان اینکه منابع طبیعی بیش از پنج میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی را حفاظت و صیانت می‌کند، در ادامه تصریح کرد: با توجه به گسترگی منابع طبیعی شهرستان شاهرود کار حفاظت از این عرصه‌ها بس دشوار و نیازمند همکاری شهروندان نیز است.
وی بابیان اینکه شماره تماس ۲۴-۰۲۳۳۲۲۲۲۰۲۳ و ۱۵۰۴ آماده دریافت گزارش‌های مردمی است، وی افزود: افراد علاقمند به عرصه‌های منابع طبیعی می‌توانند برای مشارکت و دریافت کارت همیار طبیعت نسبت به ثبت‌نام و واردکردن اطلاعات لازم و بارگذاری عکس پرسنلی و تصویر کارت ملی خود، در سامانه hamyartabiat.frw.ir اقدام کنند تا کارت همیار طبیعت بااعتبار پنج سال پس از تأیید نهایی توسط مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری  استان سمنان صادر شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز