اشتغال سه هزار نفر در پروژه‌های گازرسانی

۱۳۹۹/۰۷/۲۱ - ۱۳:۳۲:۲۳
کد خبر: ۱۰۷۲۱۴۸
اشتغال سه هزار نفر در پروژه‌های گازرسانی
مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: در حال حاضر سه هزار نفر به صورت مستقیم در ۱۰۰ پروژه گازرسانی به مناطق روستایی در نقاط مختلف این استان مشغول به کار و فعالیت هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: در هر طرح گازرسانی روستایی بطور میانگین ۳۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال داشته که بواسطه این ۱۰۰ پروژه در حال اجرا بیش ۲۰ هزار نفر نیز به شکل غیر مستقیم فعالیت دارند.

احمد فعله‌گری با اشاره به اینکه مراحل مناقصه‌گذاری انتخاب پیمانکار برای گازرسانی به ۵۳ روستای دیگر در حال انجام است، افزود: ۱۰۰ درصد پیمانکاران، کارگران و ناظران طرح‌های گازرسانی در حال اجرای این استان بومی هستند و زمینه خوبی برای اشتغالزایی افراد محلی (ساکنان روستاها) نیز فراهم شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۵۵۰ روستای استان قابلیت گازرسانی دارد،گفت: تاکنون یک هزار و ۳۳۴ روستا به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده و براساس برنامه تا پایان سال ۱۴۰۰ تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار جمعیت از گاز بهره‌مند خواهند شد.

فعله‌گری ضمن اشاره به دشوار بودن عملیات گازرسانی در استان با توجه به توپوگرافی منطقه، افزود: ۱۱ هزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه توزیع گاز در کردستان اجرا شده که هفت هزار و ۷۳۰ کیلومتر در روستا‌ها و سه هزار و ۴۷۰ کیلومتر در شهر‌ها صورت گرفته است.

در حال حاضر ۵۴۵ هزار مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، اداری و صنعتی از خدمات شرکت گاز کردستان بهره‌مند هستند و ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری ۱۰۰ درصد بوده و در جمعیت روستایی ۹۳ درصد است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز