گاز به مجتمع طلای زره‌شوران تکاب رسید

۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۰۹:۱۹:۴۳
کد خبر: ۱۰۷۲۴۹۰
گاز به مجتمع طلای زره‌شوران تکاب رسید
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجا‌ن‌غربی از اتمام گازرسانی به مجتمع طلای زره‌شوران تکاب خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، علیرضا شیخی، گفت: پروژه خط تغذیه مجتمع طلای زره‌شوران و روستاهای تابعه به طول ۴۶ کیلومتر، در سایه‌ی همت کارکنان شرکت گاز استان به اتمام رسیده و با توجه به تایید نتایج آزمایش‌های مقاومت، نشتی و پوشش، آماده تزریق گاز و تحویل به این مجتمع هستیم.

وی با اشاره به تکمیل شبکه گاز روستای قراقیه، واقع در محور گازرسانی زره‌شوران و احمدآباد تکاب، افزود: هم اکنون گاز این روستا نیز به همراه خط تغذیه مجتمع طلای زره‌‌شوران آماده تزریق گاز است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با تاکید بر سختی اجرای پروژه گازرسانی محور زره‌شوران و احمدآباد تکاب، اظهار کرد: در طول اجرای این پروژه، شرایط سخت جغرافیایی، ۴۰۰ مورد معارض اراضی موجود در مسیر، توسعه و تعریض جاده تکاب به دندی و تداخل آن با لوله گاز اجرا شده و تخریب آن در سه نقطه به طول یک کیلومتر و جابجایی و مرمت آن، به همراه شیوع ویروس کرونا، روند کار را کمی کند کرده بود که با تلاش کارکنان شرکت گاز استان از این مشکلات عبور کردیم تا بزرگترین مجتمع طلای خاورمیانه و روستاهای آن محور از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

شیخی، درباره گازدار شدن دیگر روستاهای این محور نیز اعلام کرد: ۱۴ روستای دیگر در مرحله تست و آزمایش بوده و ان‌شاءالله پس از تایید آزمایش‌ها، گاز آنها نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه گاز مجتمع طلای زره‌شوران، به زودی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، افزود: طی هماهنگی‌های انجام گرفته، مقرر است این پروژه با حضور مهندس محمود آستانه مشاور وزیر نفت مورد بهره‌براری قرار بگیرد.

نظر شما
پرونده ویژه