مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام:

ایران در تولید دستگاه سونوگرافی خودکفا می شود

۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۰۹:۲۵:۴۸
کد خبر: ۱۰۷۲۴۹۴
ایران در تولید دستگاه سونوگرافی خودکفا می شود
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: ایران به همت یک واحد تولیدی و صنعتی مستقر در این منطقه وبا تولید دستگاه سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید نامگذاری شده، به خود کفایی می رسد .

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، نادر ثناگو مطلق افزود: این واحد دانش بنیان  با استفاده از توان متخصصان داخلی و استفاده از هوش مصنوعی، با سه سال کار شبانه روزی موفق شده تا این دستگاه ها را تولید نماید.

وی اظهار داشت: سالانه نیاز کشورها به دستگاه های سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی یک هزار و ۸۰۰ دستگاه است که این شرکت توانایی تولید یک هزار دستگاه را دارد.

ثناگو مطلق با اشاره به اینکه با تولید این دستگاه ها در داخل کشور سالانه از خروج میلیون ها یورو ارز جلوگیری می شود گفت: این واحد تولیدی در نظر دارد تا هر ساله مدل های جدید از این نوع دستگاه ها را روانه بازار کرده که هم اکنون یک مدل به مرحله تولید انبوه رسیده و سه مدل دیگر نیز در حال طی کردن تست های آزمایشی هستند که تا پایان سال به مرحله تولید انبوه خواهند رسید.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پیام ادامه داد: همچنین تولید مدل جدیدی از دستگاه ام.آر.آی و سی تی اسکن از سوی این واحد دانش بنیان با هدف بی نیاز سازی کشور از واردات این محصول نیز در حال انجام است که طبق پیش بینی های صورت گرفته تا سال ۱۴۰۲ به مرحله تولید انبوه خواهد رسید .

 

نظر شما