هشدار دبیر کمیسیون بهداشت مجلس درباره کیفیت آب شرب شهر سنندج؛

ساماندهی فاضلاب روستاهای اطراف سد وحدت

۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۱۱:۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۰۷۲۵۵۳
ساماندهی فاضلاب روستاهای اطراف سد وحدت
نماینده مردم کردستان و دبیر کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی به وزیر نیرو در خصوص مشکلات و پروژه های ناتمام آب و فاضلاب در حوزه سنندج، دیواندره و کامیاران تذکر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان،  محسن فتحی در تذکری به وزیر نیرو با اشاره به نگرانی های به حق مردم سنندج در خصوص کیفیت آب شرب شهر سنندج، بر لزوم ساماندهی فاضلاب روستاهای اطراف سد وحدت تاکید کرد.

در مکاتبه نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران با‌ وزیر نیرو، آمده است: ورود فاضلاب تعدادی از روستاهای حاشیه سد وحدت موجب بروز مشکلات و آلودگی زیست ‌محیطی برای آب شرب شهر سنندج شده است.

 محسن فتحی همچنین آورده است: بر اساس اعلام محیط زیست شهرستان سنندج فاضلاب روستای دو هزار نفری سراب‌ قامیش حدود 10 لیتر بر ثانیه بدون هیچ تصفیه‌ای وارد سد وحدت می‌شود.

نماینده مردم کردستان لزوم تکمیل پروژه های ناتمام آب و فاضلاب شهری و روستایی را نیز یادآور شد و نوشت: مردم دیواندره هم این روزها با مشکلات فراوانی برای تامین آب مواجه اند که این خصوص دولت موظف به تسریع در تکمیل پروژه است.

لازم به ذکر است: در بازدید محسن فتحی از تصفیه خانه سنندج در فصل تابستان با توجه به جواب استعلام های حوزه وزارت بهداشت وی به تایید سلامت آب در حوزه میکروبی و بهداشتی اشاره کرده بود که تعمیم آن به شرایط آب در فصلی جدید صرفا یک بازی رسانه ای است.

حامیان تداوم مدیریت فعلی آبفای کردستان بجای فرافکنی باید شرمنده رفتارهای دوگانه خود و سواستفاده از این موضوع حیاتی باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز