رفع مشکل تانکرهای سوخت متوقف شده در مرز باشماق

۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۱۱:۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۰۷۲۵۷۱
رفع مشکل تانکرهای سوخت متوقف شده در مرز باشماق
به منظور بررسی و حل مشکل تانکرهای ایرانی حمل سوخت متوقف در مرز باشماق مریوان، دوشنبه ۲۱ مهرماه نشست مشترکی در مرز باشماق سلیمانیه عراق برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، به منظور بررسی و حل مشکلات تانکرهای سوخت ایرانی متوقف در  مرز باشماق، جلسه ای با حضور سرتیپ چتو صالح جانشین وزیر امور داخله اقلیم کردستان عراق (به عنوان نماینده ویژه قباد طالبانی نخست وزیر اقلیم)، مهدی شوشتری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه، هیاتی از استان کردستان به ریاست خالد جعفری معاون اقتصادی استاندار  و هیاتی از استان سلیمانیه به ریاست رییس شورای استانداری برگزار و مقرر شد، محموله این تانکرها به صورت ۵۰  - ۵۰ حمل مستقیم و تخلیه و بارگیری در مرز انجام شود.


با توجه به توافقات انجام شده در این نشست که تنی چند از مسئولان استانی و مدیران مرزی دو طرف نیز حضور داشتند، حمل سوخت، از ساعت ۱۳ ظهر همان روز (دوشنبه ۹۹/۷/۲۱) آغاز و مقرر شد، طی چند روز  آینده در خصوص ادامه حمل سوخت از ایران به سلیمانیه بر مبنای حمل مستقیم و با امکان ورود تانکرهای عراقی به ایران، هماهنگی های لازم میان دو طرف صورت گیرد
در این جلسه بر اساس توافق انجام شده مقرر شد، کامیون های حامل سوخت که در مرز متوقف مانده اند، با اولویت بنزین، به دلیل خطرات تخلیه و بارگیری، مستقیم حمل و به مقصد برسند و مابقی نیز که شامل نفت و گازوئیل و مقداری بنزین است در باشماق عراق تخلیه و بارگیری شود.


در ادامه این جلسه سایر درخواست های طرفین مبنی بر هماهنگی لازم جهت ادامه این روند مطرح و مقرر شد، کامیون های عراقی مانند گذشته، با رعایت پروتکل های بهداشتی، وارد کشور ما شده و سوخت را از پالایشگاه ها به صورت یکسره تا مرز باشماق سلیمانیه حمل کنند.


در این جلسه همچنین در خصوص ضمانت نامه، ویزا و دیگر موارد مرتبط بحث و مقرر شد در خصوص برنامه های آتی برای صادرات سوخت ایران شامل بنزین، گازوئیل و نفت طی روزهای آینده، تصمیم گیری شود.


توسعه صادرات دیگر موضوع مهم مطرح شده در این جلسه بود که ضمن حل و فصل برخی مشکلات، قرار شد کمیسیون های جداگانه تشکیل و مشکلات بررسی و رفع شود.


شایان ذکر است در این سفر یک روزه فرماندار مریوان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل، مدیرکل گمرکات استان، مدیرکل باشماق مریوان، مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی استان، فرمانده هنگ مرزی مریوان و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع  استاندار کردستان را همراهی کردند و هیات عراقی نیز متشکل از رییس شورای استانداری سلیمانیه، مدیر مرز باشماق، مدیر گمرک، فرمانده پلیس و معاون تندستی (بهداشت و درمان) سلیمانیه بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز