استاندار اردبیل:

احداث سازه های گلخانه ای ۵برابر افزایش یافت

۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۰۶:۲۲:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۲۹۸۴
احداث سازه های گلخانه ای ۵برابر افزایش یافت
استاندار اردبیل گفت: در سال گذشته احداث سازه های گلخانه ای در استان ۵۰ هکتار بود که این میزان برای سال جاری به ۲۵۰ هکتار افزایش و هدف گذاری شده است.

به گزارش برنا،اکبر بهنام جو در جریان بازدید از محل گلخانه تولید تانتاوو در شهرستان نمین اظهار کرد: در همه نقاط استان ساخت سازه های گلخانه ای با جهش مناسب انجام می شود و بزرگترین گلخانه کشور در شمال استان در حال تکمیل است و با جهش پنج برابری در کل استان اردبیل مواجه هستیم.

وی احداث گلخانه در شهرستان نمین را یکی از فنی ترین و تخصصی ترین گلخانه ها بر شمرد و افزود: سرمایه گذار ابن مجموعه در طول ۴ ماه سازه ها را نصب کرده و دستگاه های مورد نیاز خود را خریداری کرده است و در دهه فجر بطور قطع افتتاح می شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: این واحد اقدام به تولید سالانه ۷۰۰۰شاخه گل از نوع تانتاوو آلمانی می کند که این نوع تولید در منطقه وجود ندارد و مشکل تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت که میزان ۶میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان بود از محل بند الف تبصره۱۸ با پیگیری های انجام شده از بانک کشاورزی حل شد و در هفته آتی اولین قسط آن واریز می شود.

وی با بیان اینکه اکثر تولیدات گلخانه ها صادرات محور هستند گفت: این گلخانه حداقل سالانه ۳۰۰هزار یورو صادرات برای کشور دارد که این واحد و واحدهای دیگر مشابه می توانند در ارز آوری کمک حال اقتصاد و بهداشت کشور شوند.

بهنام جو افزود: با توجه به اقلیم منطقه و موقعیت جغرافیایی آن کشورهای همسایه و آسیای میانه و روسیه نیازمند محصولات گلخانه ای هستند و بهترین بازار هدف برای کشاورزان محسوب می شوند.

در این بازدید مدیران دستگاه های مرتبط ، معاون اقتصادی و فرماندار نمین استاندار اردبیل را همراهی می کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز