عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید هشتگرد خبرداد:

اجرای طرح مزرعه شهروندی در شهرجدید هشتگرد /افزایش ۱۰ برابری فضای سبز با کاشت ۲۰ هزار درخت

۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۱۱:۲۰:۲۹
کد خبر: ۱۰۷۳۱۲۲
اجرای طرح مزرعه شهروندی در شهرجدید هشتگرد /افزایش ۱۰ برابری فضای سبز با کاشت ۲۰ هزار درخت
عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید هشتگرد از اجرای طرح مزرعه شهروندی در شهر جدید هشتگرد خبر داد وگفت: با کاشت ۲۰ هزار اصله درخت مساحت فضای سبز شهر ۱۰ برابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، محمدعلی حاجی زاده اظهار کرد: اجرای طرح مزرعه شهروندی در زمینی به مساحت ۴ هکتار بوده که در صورت استقبال شهروندان افزایش خواهد یافت.

وی گفت: از جمله اهداف این طرح می‌توان به ایجاد فضای سبز کاربردی و متفاوت با کشت محصولات ارگانیک توسط شهروندان و بهبود روحیه آنان اشاره کرد.

حاجی زاده افزود: در این مزرعه، هر شهروند از قطعه‌ای زمین جهت کاشت سبزی و گیاهان و سیفی جات برخوردار است که در این راستا اداره فنی و حرفه‌ای و کارشناسان جهاد کشاورزی آموزش لازم نحوه کاشت و نگهداری گیاهان را به شهروندان ارائه خواهند کرد.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد یکی دیگر از اهداف ایجاد مزارع شهروندی را آموزش و ترغیب شهروندان به کاشت و پرورش سبزی های ارگانیک و گیاهان دارویی اعلام کرد و افزود: به منظور افزایش سطح آگاهی شهروندان کلاسهای آموزشی نیز توسط اداره فنی و حرفه ای برگزار می شود.

حاجی زاده در ادامه یکی از دغدغه‌ها مجموعه شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد را آبیاری جنگل ۹۶ هکتاری شهر بیان کرد و گفت: متاسفانه در سالهای گذشته به دلیل کم آبی ۴ هزار درخت این جنگل خشک شده بود که در همین راستا در اقدام جهادی شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد و با احداث ایستگاه پمپاژ تصفیه خانه پساب اکنون ۳۵ لیتر بر ثانیه پساب خروجی تصفیه خانه برای آبیاری جنگل حاشیه اتوبان کرج – قزوین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حاجی زاده اظهار داشت: برای راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ پساب تصفیه‌خانه شهرجدیدهشتگرد اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان و برای نگهداری و کاشت درخت و احیای جنگل کمربند سبز این شهر بالغ بر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی افزود: همچنین برای کاشت و نگهداری فضای سبز سطح شهرجدید هشتگرد چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در سال جاری هزینه شد.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد اظهار داشت: مساحت فضای سبز شهرجدیدهشتگرد تاکنون ۱۲ ونیم هکتار بوده که در زمان حاضر با کاشت ۲۰ هزار اصله درخت مساحت فضای سبز شهر ۱۰ برابر افزایش یافته و به ۱۳۰ هکتار رسیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز