عده‌ای با گسترش مسائل غیرواقعی در خصوص آرد و نان به دنبال ایجاد جو روانی هستند

۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۱۳:۱۶:۳۹
کد خبر: ۱۰۷۳۲۵۳
عده‌ای با گسترش مسائل غیرواقعی در خصوص آرد و نان به دنبال ایجاد جو روانی هستند
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، در خصوص ادعای کمبود آرد در خبازی های سقز و عدم تامین نان مورد نیاز مردم، اظهار داشت: عده ای به دنبال ایجاد جو روانی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، خالد جعفری درجلسه کارگروه اصلاح نظام یارانه گندم، آرد و نان استان، که با حضور ویدئو کنفرانسی فرمانداران و ادارات صمت شهرستان های استان برگزار شد، خاطرنشان کرد: شاید در بعضی محلات جدید عدم نیاز به نانوایی های جدید، فشار روی برخی نانوایی ها را افزایش داده اما اگر خروج آرد از چرخه مصرف انسانی اتفاق افتاده، در حوزه  آرد یارانه ای داخل استان و سهمیه نانوایی ها نیست.

معاون اقتصادی استاندار تاکید کرد: سهمیه آرد استان بالاتر از میانگین کشوریست و مشکلی در تامین آرد مورد نیاز مردم نداریم.و هیچگونه افزایش قیمت هم نداریم.

جعفری افزود: با توجه به افزایش قیمت برنج، مصرف نان افزایش یافته و ممکن است به دلیل افزایش قیمت نهاده های دامی ، آرد از شبکه مصرف انسانی خارج شود .

وی با اشاره به تشدید نظارت ها از چندماه قبل با تشکیل کمیته نظارت، یادآوری کرد: استانداری و فرمانداری ها به عنوان نماینده دولت، نظارت بر سایر دستگاه ها و مدیریت موضوع را بر عهده دارند لذا در این مقطع نیز لازم است نظارت ها و کنترل ها با جدیت بیشتری با مسئولیت سازمان صمت انجام شود. 

معاون اقتصادی استاندار در ادامه با تاکید بر اینکه نباید کیفیت آرد تولید استان به گونه ای باشد که خبازی ها تمایلی به خرید آن نداشته باشند، گفت: جا دارد نیاز استان به آرد نوع دوم (نیمه یارانه ای) از کارخانجات استان تامین شود چون بر روی آردهای تولید استان نظارت و کنترل کافی وجود دارد. 

وی خاطرنشان کرد: آردهایی که از استان های دیگر وارد می شوند به دلیل برخی مغایرت ها در میزان سبوس گیری و سایر، باید بیشتر کنترل شود. 

شایان ذکر است، اختلاف قیمت آرد یارانه ای و آزاد موجب سوء استفاده سودجویان و خروج آرد از سیستم توزیع شده بود که این تخلف موجب افزایش کنترل ونظارت ها از سوی سازمان صمت و دستگاه های نظارتی در استان شده است.

 

نظر شما