مدیرکل پدافند غیرعامل استان کردستان:

پدافند غیرعامل شهر سنندج، راهکاری برای به حداقل رساندن تهدیدات

۱۳۹۹/۰۷/۲۴ - ۱۰:۲۵:۴۴
کد خبر: ۱۰۷۳۵۷۲
پدافند غیرعامل شهر سنندج، راهکاری برای به حداقل رساندن تهدیدات
مدیرکل پدافند غیرعامل استان کردستان گفت: نتایج به دست آمده در مطالعات طرح جامع پدافند غیرعامل شهر سنندج، استراتژی و نقشه راهی جامع برای به حداقل رساندن تهدیدات برای شهر و شهروندان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، احمد محمد رضایی در کارگروه پشتیبانی و خدمات شهری شورای پدافند غیرعامل استان در سالن جلسات شهرداری سنندج تشکیل شد؛ گفت: طرح جامع مطالعاتی پدافند غیرعامل شهر سنندج به منظور شناسایی و پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازتوانی و کاهش پیامدها و آسیب پذیری نیروی انسانی، تاسیسات و تجهیزات انجام می شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان کردستان عنوان کرد: در طرح جامع مطالعاتی پدافند غیرعامل شهر سنندج داده های به دست آمده در تصمیم گیری های دستگاههای اجرایی و مدیریت شهری برای مصون سازی شهر و شهروندان بسیار تعیین کننده است.

 احمد محمد رضایی با اشاره به رشد تهدیدات متناسب با رشد تکنولوژی روز در چهارچوب قوانین و مقررات و دستورالعمل ها در جهت کاربردی نمودن نتیجه مطالعات طرح جامع شهر، بصورت مدام حداقل هر شش ماه یکبار و یا حداکثر هر یک سال یکبار توسط شرکت مشاور طرح به روز رسانی و عملیاتی شود.

در ادامه این کارگروه معاون خدمات شهری شهرداری سنندج اظهار داشت: مصون سازی شهر و شهروندان در مقابل تهدیدات طبیعی و انسان ساز در اجرای پروژه های مدیریت شهری، همواره در اولویت فعالیت های شهرداری سنندج بوده و هست.

مهندس لقمان حیدری  گفت : نتایج نهایی و مورد تایید پروژه مطالعات طرح جامع پدافند غیرعامل شهر سنندج می تواند بیس مناسبی برای پروژه های مدیریت شهری در مقابل تهدیدات و گامی تعیین کننده در مصون سازی شهر باشد.

وی با اشاره به بند 9 سیاست های کلی پدافند غیرعامل کشور با موضوع بیرون بردن تاسیسات و مکان های پرخطر در سطح شهر سنندج به انبار نفت و پارکینگ تانکرهای سوخت در شهرک بهاران اشاره نمود و گفت: طبق مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری سال 1387 و مصوبه هیات وزیران سال 87 و دیگر مکاتبات به آن تاکید کرد.

در این کارگروه مطالعات طرح جامع پدافند غیرعامل شهر سنندج توسط شرکت مشاور آمایش سرزمین وطن (آسو) به طور کامل ارائه شد و اعضاء کارگروه نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص طرح برای جمع بندی نهایی به مشاور اعلام نمودند.

گفتنی است؛ موضوع جابجایی مخازن مواد سوختی شرکت فرآورده های نفتی و پارکینگ نفتکش ها در شهرک بهاران و برگزاری رزمایش هفته پدافند غیرعامل در سنندج از دیگر موضوع های مطرح شده در این کارگروه بود که بعد از تبادل نظر و اطلاعات بندهای تخصصی مصوب شد.

شایان ذکر است این طرح در 6 سرفصل جمع آوری اطلاعات و داده ها، دسته بندی زیرساخت ها جهت سطح بندی دارایی ها ( مراکز ثقل شهری )، احصاء بررسی و برآورد تهدیدات برای هر کدام از دارایی ها جزء به جزء غربالگری شده، شناسایی و دسته بندی آسیب پذیری دارایی ها، ارزیابی خطرپذیری یا ریسک دارایی ها و ارائه برنامه و دستورالعمل آمادگی دفاعی شهر تدوین و طراحی شده است.

 

نظر شما