نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس:

سازمان امور مالیاتی فشار خود را برای وصول مالیات‎های خرد کاهش دهد

۱۳۹۹/۰۷/۲۴ - ۱۵:۵۵:۱۹
کد خبر: ۱۰۷۳۷۶۱
سازمان امور مالیاتی فشار خود را برای وصول مالیات‎های خرد کاهش دهد
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس گفت: معافیت های مالی کوچک تاثیر چندانی در درآمدهای مالیاتی کشور ندارد بنابراین بهتر است سازمان امور مالیاتی، فشار خود را برای وصول مالیات‌های خرد کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "محمدصالح جوکار" نماینده مردم یزد درمجلس شورای اسلامی در دیدار " محمدرضا پورابراهیمی" رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و "امیدعلی پارسا" رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی با "ایت الله محمدرضا ناصری" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و "محمدعلی طالبی" استاندار یزد با اشاره به اعتراضان برخی تولیدکنندگان و کارآفرینان در مورد شیوه اخذ مالیات اظهار داشت: تولیدکنندگان و کارآفرینان اعتراضاتی نسبت به اخذ مالیات و پیگیری و بررسی تراکنش های بانکی سال 93 داشتند که این موضوع در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شد.

وی با بیان اینکه سفر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به یزد به منظور بررسی این مسئله انجام شده است، عنوان کرد: تولیدکنندگان و کارآفرینان و صنعتگران اکنون با شرایط سخت اقتصادی دست به گریبان هستند و بالا رفتن هر روزه نرخ ارز نیز آنها را دچار مشکل می کند.

جوکار ادامه داد: اکنون شرایط به نحوی است که برخی از آنها حتی خوشحال می شوند که اتفاقی رخ داد تا کارخانه آنها تعطیل شود زیرا به واقع هیچ یک از آنها از چند روزه آینده خود بی خبر هستند و در سردرگمی اقتصادی به سر می برند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با بیان اینکه یزد یک شهر صنعتی است و اشتغال و درآمدهای استان اغلب از طریق این واحدها تامین می شود، افزود: باید شرایط برای فعال و پویا ماندن این صنایع فراهم شود.

جوکار در مورد معافیت های مالیاتی نیز بیان کرد: معافیت های مالی کوچک، تاثیر چندانی بر منابع درآمدی سازمان امور مالیاتی کشور نخواهد داشت بنابراین بهتر است در این شرایط، بنگاه‌های خرد و اصناف تحت فشار قرار نگیرند.

وی با اشاره به اینکه اکنون در کشور سامانه جامع مالیاتی نداریم، عنوان کرد: این امر سبب افزایش فرار مالیاتی شده و سیستم اکنون به نحوی است که مالیات‌های خرد به هر نحو ممکن وصول می شود اما مالیات گردن کلفت ها اغلب وصول نشده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز