مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

نگارگری می تواند یک سنت و هنر دینی را احیاء و ترویج کند

۱۳۹۹/۰۷/۲۵ - ۱۰:۴۵:۲۴
کد خبر: ۱۰۷۳۸۸۹
نگارگری می تواند یک سنت و هنر دینی را احیاء و ترویج کند
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در بازدید از نمایشگاه نگارگری شرح فراق گفت: آثار هنرمندان نگارگری، می تواند یک سنت و هنر دینی را احیاء و ترویج کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، جعفر مروارید با اشاره به ماندگاری آثار هنری افزود: هنرمندان با تولید آثار خود، راه و مکتبی را تاسیس می کنند که سالها ماندگار می شود و گسترش پیدا می کند.

وی با بیان اینکه آثار بسیار خوبی را امروز در این نمایشگاه شاهد بودیم، گفت: ما همیشه این فکر را می کنیم که چگونه ایده فرهنگی و دینی، یا یک سنت کهن را  برای جوان امروز معنا دار کنیم؟

 چگونه می شود، از ابزار هنر و زیبایی شناسی که یک مسئله درونی است، به یک توافق و همبستگی درباره مفاهیم و یک هویت واحد، در سپهر عمومی، دست پیدا کنیم؟ این مهم تنها با زبان هنر به نمایش گذاشته می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر آنکه در این نمایشگاه، شاهد توافق حول مفهوم امام رضا(ع)، معراج پیامبر (ص)، محبت اهل بیت (ع) بودیم، افزود: صورتبندی زیبایی شناسانه  این مفاهیم، به خوبی و به شکل متکثر در دستان هنرمندانی که آثارشان به نمایش گذاشته شد مشاهده می شد.

وی بیان داشت: به عقیده من، این نمایشگاه یک دانشگاه معنویت برای جوانان و نوجوانان مشهدی در تراز ملی بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، ضمن قدردانی از فعالیت های انجمن هنرهای تجسمی استان اظهار داشت: امیدواریم با همراهی این انجمن، استعداد های جوان را شناسایی و  حمایت کنیم.

وی با تشکر از آستان قدس رضوی و مدیریت نگارخانه رضوان مشهد در برپایی این نمایشگاه، گفت:  امیدواریم این  همکاری ها ادامه پیدا کند و شاهد به نمایش گذاشتن آثار هنرمندان بسیاری در این مجموعه باشیم.

در پایان این بازدید، از هنرمندان حاضر در نمایشگاه تقدیر به عمل آمد و این نمایشگاه که از 18 مهرماه آغاز به کار کرده بود به کار خود پایان داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز