مدیر کل ورزش و جوانان کردستان:

ورزش بهترین و کارآمدترین سلاح در برابر بیماری هایی است

۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۱۰:۲۳:۵۰
کد خبر: ۱۰۷۴۳۸۷
ورزش بهترین و کارآمدترین سلاح در برابر بیماری هایی است
"حامدجولائی" مدیرکل ورزش و جوانان کردستان به مناسبت فرا رسیدن هفته تربیت بدنی و ورزش با صدور پیامی این هفته را به جامعه ورزشی استان تبریک گفت.
به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، در پیام مدیرکل ورزش و جوانان کردستان آمده است؛
 
تن زنده والا به ورزندگی است
که ورزندگی مایه ی زندگی است
به ورزش گرایی و سرفراز باش
که فرجام سستی سرافکندگی است
 
26 مهر لغایت 2 آبان ماه در تقویم کشورمان به عنوان هفته تربیت بدنی و ورزش نامگذاری شده است.
 
گرچه ورزش کردن مختص به زمان و مکان خاصی نیست و انسان اگر بخواهد در برابر هجوم بیماری های مختلف ایمن باشد باید از هر زمان و در هر مکانی از فرصت استفاده کرده و برای کسب تندرستی ورزش کند.
 
سال 99 در حالی آغاز شد که جهان و کشورمان ایران با میهمان ناخوانده ایی روبه رو شد که خیلی زود گسترش پیدا کرد و با درگیر کردن افراد زیادی نشان داد که قصد ندارد به این زودی ها برود.
 
ویروس کرونا با آمدنش و شیوع گسترده در میان افراد تهدیدی بزرگ علیه سلامت جامعه ایجاد کرد تا محکی باشد برای بدن هایی که تا چه حد آماده مبارزه با این چنین تهدیدهایی باشند و باری دیگر ارزش ورزش کردن و ورزیدگی بر همگان روشن شد.
 
بر هیچ کس پوشیده نیست که ورزش بهترین و کارآمدترین سلاح در برابر بیماری هایی است که سلامت ما را تهدید می کنند و اگر امروز برای ورزش کردن وقت کافی نگذاریم لاجرم در آینده زمان زیادی را صرف درمان بیماری ها خواهیم کرد.
 
تنها با گسترش ورزش و نهادینه کردن آن در میان عموم مردم و خانواده ها است که می توان به سلامت و تندرستی جامعه امیدوار بود چراکه با بالا رفتن سرانه فضای ورزشی به طور قطع نیاز کمتری به تخت های بیمارستان است و این سخن بزرگان بسیار به جا می نماید که همواره " پیشگیری بهتر از درمان است"
 
ورزش در بالا بردن روحیه و منش پهلوانی در میان افراد جامعه و افزایش هنجارهای مفید اجتماعی همچون انجام کارهای گروهی و همبستگی تاثیر بسزایی دارد.
 
 
به سختی دهد مرد آزاده تن
که پایان تن‌پروری بندگی است
ز ورزش میاسای و کوشنده باش
که بنیاد گیتی به کوشندگی است
 
دستگاه ورزش و جوانان استان کردستان در راستای رسالت اصلی خود که همان افزایش سلامت افراد جامعه از طریق نهادینه کردن ورزش و انجام فعالیت های بدنی و بهره وری از نیرو و ظرفیت توانمندی جوانان در باز تولید هنجارهای مفید در جامعه گام برداشته و همواره حفظ سلامت اجتماعی را شعار راه خود و آن را گنجینه پر بهای کشور می داند.
 
امیدوارم ورزشکاران کردستانی با تلاش مجموعه اداره کل ورزش و جوانان کردستان و هیات های ورزشی در کنار حمایت های مسئولین استانی بتوانند همواره نام کردستان و کشور عزیزمان ایران را در میادین مختلف ملی و بین المللی طنین انداز کنند.
 
در پایان اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن هفته تربیت بدنی و ورزش به تمامی جامعه ورزشی استان از تلاش ها و زحمات مسئولین استانی و کشوری، هیأت های ورزشی استان، همکاران تلاشگرم در دستگاه ورزش و جوانان کردستان، قهرمانان، پیشکسوتان، داوران، مربیان، خبرنگاران دیداری و شنیداری که همواره بار پوشش اخبار حوزه ورزش را بر دوش خود تحمل کرده اند تقدیر و تشکر می نمایم و از خداوند منان خواستارم تا ما را در خدمتگزاری هر چه بهتر جامعه ورزشی استان یاری رساند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز